Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Gps/pulsklocka?


Davidssoneddie

Recommended Posts

Är också sugen på en ny klocka. Försökt kolla runt lite men vet inte vad jag ska satsa på. 

 

Vill ha vibrationslarm, Blåtandskoppling till mobilen (måste tyvärr vara nåbar vissa pass och brukar inte höra mobilen...) och möjlighet att spara olika pass i klockan med olika profil. Har även en kraftig fäbless för prylar och funktioner...

 

Även om jag inte simmar eller cyklar så har jag som hamnat mellan Polar V800 och Garmin 920xt. Var som sugen på att prova Polar efter att ha haft Garmin de senaste åren. Fick dock prova en V800 för ett tag sedan och gillade inte hur den satt på armen, Tyckte den kändes klumpig helt enkelt. Kanske är en vanesak men det kylde mitt intresse rätt rejält. Dessutom har den gått upp i pris sen jag började titta på klockor för nån vecka sedan.

 

920xt däremot tycker jag sitter riktigt skönt på handleden. Den verkar dessutom vara marknadens mest kompetenta klocka just nu (även om det troligtvis inte skiljer så väldigt mycket...). Men få saker har irriterat mig så mycket som Garmin Connect har gjort de senaste åren, sen verkar den inte ha en specifik längdåkningsprofil (betalar jag 3000kr+ ska jag inte behöva gå in och ändra sånt manuellt efteråt). Till sist tycker jag att den är rätt ful, ingen deal breaker kanske men dock en faktor.

 

Hur skulle ni valt?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...