Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Nattprotein kasein.


RIDLEY

Recommended Posts

Min handlare försöker kränga på mig ett nattprotein som han kallar kasein. Det är Twinlab PM protein fuel 250:- burken. En portion innehåller 100 kcal + 4 dl mellanmjölk 140 kcal. Behöver vi som är konditionstränande motionärer ett nattprotein eller är det bara för muskelbyggare som är livrädda för att bli av med mukklerna under nattens timmar?
Jag vill ju bara vara snabb, slank och vacker!

RIDLEY
Link to comment
Share on other sites

Hur mycket styrketränar du? Kasein är ett långsamt protein som passar över tex natten eller som mellanmål. Tränar man konditionsidrotter så har man inte sånt jättebehov av proteiner, så äter du en proteinrik kost så tycker jag det känns ganska onödigt. Jag styrketränar ganska ofta och då kan det vara motiverat att trycka i sig stora mängder protein. Det är knappst någon nackdel för dig att ta det heller. Sen behöver du inte oroa dig för att du inte ska vara snabb och slank längre, du blir knappst en ny Arnold för att du käkar lite extra protein.
Link to comment
Share on other sites

Styrketränar? Jo det gjorde jag ett par månader -99 men la av eftersom jag hellre ville vara ute i friska luften än att stå i en svettig lokal och pumpa. Allvarligt talat så är det rullskidåkning, cykling och löpning som gäller för hela slanten. Om jag förstår ditt inlägg rätt är det lite överkurs att trycka i sig extra proteiner i form av pulver kvällstid. Jo, jag är kostmedveten så jag käkar fisk, ägg och kyckling var och varannan dag. Ligger minus på ett par hundra kcal/dag för att minska i omfånget sakta men säkert.
Tack för ditt svar, Iskall.
RIDLEY
Link to comment
Share on other sites

Läger mig i här oxå:-)

Proteni är väl aldrig fel att få i sig... Särskilt om man är inne i tunga träningsperioder eller är på läger och köra flera pass om dan...
Proteinet behövs ju för att musklerna ska återhämtas sig bättre och snabbare...eller har jag fattat det fel;-)

//Tobbe
Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...