Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Skigo XC carbon


Osmi

Recommended Posts

Behöver fasa ut mina slitna Swenor Fibreglass som jag varit nöjd med. Är lockad att pröva Skigo XC efter ha läst på lite, eller skall man hålla sig kvar med beprövad modell? Kanske inte så stor del av passen jag diagonalar, men relativt ofta åker jag med frånskjut uppför. Vill gärna åka med så "skidlik" känsla som möjligt. Åsikter om årets modell mottages tacksamt.

Link to comment
Share on other sites

har ett par 2012 åm. nöjd med dem. Men nog mer nöjd med mina elpex evo - som jag bara åkt 5 ggr på -, främst pga riktningsstabiliteten, bara därför har de iofs inbillar jag mig på de senaste passen ej varit riktigt lika najs som tidigare med avseende på riktningsstabilitet, de drar ev lite lite åt höger...

Link to comment
Share on other sites

Vet inte om det är av intresse, men för att kolla om rullskidan åker rakt, lägg de på ett plant underlag och putta de iväg. Då ska de rulla spikrakt. Skulle du möjligtviss bo i närheten av Södertälje så finns det möjlighet att testa alla SKI SKETT modeller i morgon kl. 10. Bägge bindningar finns och både skate och klassiskt. Mer info här:

http://www8.idrottonline.se/SodertaljeIF-Skidor/Nyheter/Nyheter/TestaSKISKETTSrullskidor/

Link to comment
Share on other sites

Jag testar i butiken med lägga dem parallellt och sen stiga på dem och putta iväg sig tex med en stav. Aluminiumskidorna går rakt men xc carbon drar snett en eller båda skidor i flera fall. Hur deras nya modell, som verkar vara en kopia av Swenor, går har jag inte testat.

Elpex 610 har varit klockrena, inte tillstymmelse till avvikelse vid golvtest i butiken.

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...