Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

toppmodeller

9mil

Recommended Posts

Posted
Vad tror ni om detta toppmodeller? Är dessa likvärdiga eller är det någon av dessa som inte når upp till samma nivå som de andra?

Fischer RCS Classic New
Atomic Classic RC11
Madshus Classic Hyper
Peltonen Classic Infra
Rossignol Classic X-ium
Salomon EQ 10 Classic

Har lite svårt att bestämma mig när man inte kan provåka.
Posted
Ska du ha kallföresskidor eller varm (klister)?

Jag rekommenderar Fischer på klisterskidorna och Madshus på kallföres. Om du har Rottefellapjäxor är Rossignol eller Madshus med NIS-bindning det självklara valet.

Jag skulle inte satsa på Peltonen (för litet och för finskt) eller Salomon (nysatsning som kan medföra barnsjukdomar i produktionsledet)

Vad som helst utan Kneissl, kolla in: [url]http://www.kneissl.com/web/media/base/nordicTeamMuehleggPopUp.jpg[/url]

Han är med i deras Nordic Racing Team...

/O.
Posted
[quote name=ironman]jag har ett par madshus classic Hyper och ett par Atomic RC11 och tycker att det är bättre känsla i RC11:an. Tycker även att det är lättare att få bra glid på RC11:an.[/quote]
Är det RC11 cold eller warm?
Är det samma struktur på bägge skidorna?

/O.
Posted
[quote name=ironman]jag har ett par madshus classic Hyper och ett par Atomic RC11 och tycker att det är bättre känsla i RC11:an. Tycker även att det är lättare att få bra glid på RC11:an.[/quote]
Hur kommer det sig att du valde just Atomic och madhus framför de andra märkerna? Bara lite nyfiken, funderar också på Atomics RC11.
Posted
madshusparet köpte jag hos pölder till Klipp-pris...förra årets modell för 2300:-
och bara några veckor senare så vann jag RC11an på en tävling.
Rekomenderar RC11an starkt.
Posted
Skaffa Kneissl´s 3D GLIDER, de gör relativt liten mängd skidor och chansen att få ett bättre par skidor mot andra märken ökar, om man nu inte får utplockade skidor.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...