Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Billinge?


Davidssoneddie

Recommended Posts

Det lär nog bli samma bana på lördag. Ni körde moturs på spåret sett till hur vi har haft långloppet på tidigare år på konstsnön tror jag. Volvobacken lär väl inte vara med nu när spåret inte är komplett. Blir ju hård snö och gôtt väder ser det ut som =)

Jag har bara åkt Billingen en gång (2013) men på kartan över konstsnöspåret ser det väl ut som om Volvo-backen är med. Men du har ju mycket bättre koll. Någon som vet hur det förhåller sig?

Link to comment
Share on other sites

En kompis åkte där förra helgen och den 3-km-slinga han åkte enligt Strava vände vid sjön och gick tillbaka samma väg. Om det nu är samma slinga imorgon...

 

https://www.strava.com/activities/840180623

 

Någon som sett några vallatips? Har inte sett några på loppets hemsida eller Skiandrun. Skidspår.se rekommenderade KX35 för idag fredag, men inte sett något för imorgon. Just nu har jag Swix lila klister under skidorna och små trugor på stavarna. Borde jag ändra något?

Link to comment
Share on other sites

Banskissen som ligger på hemsidan är från 2014. Nu är inte delen med volvobacken med. Blir ju betydligt lättare utan den Universal blandat med lila tippar jag på! Inte för mycket silver bara för det brukar inte fästa på is/blanka spår. -2 där uppe just nu enligt webbkameran.
Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...