Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Prolink skate


speedzone

Recommended Posts

Salomon hävdar att alla pjäxor skall komma i båda varianterna "We will have starting with the S-Lab Pro all the way down to the Escape touring boot, everything in there will be offered in either option" men jag undrar varför det tar så lång tid. Nu finns bara RC Carbon Classic som Prolink. 

http://fasterskier.com/blog/article/salomon-to-join-nnn-club-slated-to-reveal-new-boots-and-bindings-option-on-jan-1/

 

Positivt för mig som har Salomon S-Lab fötter (har både pjäxor och löparskor). Men däremot, skall man gå över till Prolink och isf varför? En fördel är att många jag känner har NNN-bindningar så det blir enklare att låna skidor. Men det är segt nu i en  övergångsfas. 

Link to comment
Share on other sites

Som "Rottefella-åkare" är det ju en uppenbar fördel att kunna välja bland fler pjäxmärken. Men jag hade inte varit lika entusiastisk om jag istället kört SNS. Det här kan ju bara betyda att SNS fasas ut på sikt.

 

Frågan är dock hur det går i tvisten mellan Salomon och Rottefella?

Link to comment
Share on other sites

Mer intressant tycker jag när och vilka pjäxor som kommer med prolinksulan. Bindningen i sig tillför ju inte så mycket.

Känns som ganska viktigt om man typ kör atomic men med NNN sula på pjäxan. Finns ju idag inget bra alternativ för oss! Att skruva dit en adapter som man sedan fäster bindingen i känns ju sådår!

Link to comment
Share on other sites

Känns som ganska viktigt om man typ kör atomic men med NNN sula på pjäxan. Finns ju idag inget bra alternativ för oss! Att skruva dit en adapter som man sedan fäster bindingen i känns ju sådår!

Du har rätt. Jag höll på att glömma att R3-bindningen slutats produceras. Tur jag har fräscha uppsättningar till mina olika rullskidor.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...