Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Chip vid ledinsläpp


Falken86

Recommended Posts

Jag funderar på att skippa en extra resa för att hämta ut min nrlapp i Mora och hämta ut den i Sälen istället på morgonen den 6:e. Dock blev jag lite osäker på om de måste läsa av chippet första gången man går in i fållan för att lägga dit skidorna. Det skulle ju betyda att jag tappar lite mark i redan här om jag måste hämta ut nrlapp och chip innan jag köar in till fållan.

 

Inte för att det var hela världen men det klart att det är trevligt att inte tappa placeringar redan innan start.

 

Hur brukar det se ut med köande till nrlappsutlämningen i Sälen på morgonen? Har åkt några år nu men faktiskt aldrig varit in i tältet.

Link to comment
Share on other sites

Misstänkte att det var så. Känns dock riktigt onödigt att åka 10 mil till Mora för att hämta kuveret. Jag gör nog så att jag ställer mej i kön till fållan och skickar mor min att hämta ut lapp och chip. Sen är det bara att hoppas på att kön till tävlingsexpedition inte är allt för hissnade men det bör den väl inte vara 05 på morgonen..

Link to comment
Share on other sites

Många går in med skidfodral. Även jag. Så, guide:

 

1. Låt nån du känner gå in med två skidor i fodralet. Det kan man göra, jag har själv gjort det för att känna lite på vallningen med ett andrapar ett par gånger. Låt denne någon placera ut dina skidor. 

(2. Fråga noggrant var skidorna ligger.... )

3. Spatsera själv in med chippet vid valfri tidpunkt. Möjligen med ett skidfodral för att undvika uppmärksamhet.

 

Bör gå in som plättlätt. 

Link to comment
Share on other sites

Klart ett alternativ men känner tyvärr ingen som står i tvåan. Det ordnar sig nog hursomhelst.. Tyckte det flöt bra från trean förra året och det lär ju inte vara sämre från tvåan. Kanske t.o.m. kan undvika 95% av maxpuls i första backen om jag inte står längst fram i ledet. Dock högst tveksamt!

Link to comment
Share on other sites

Följdfrågor:

 

1. Vad gör man bäst med skidfordralet? Lägger det i väskan vid lastbilen eller i påsen för överdragskläder?

2. När man väl har köat sig in och lagt skidorna, får man gå ut och in som man vill från startfållan? Tex. för att utföra toalettbestyr.

Link to comment
Share on other sites

Följdfrågor:

 

1. Vad gör man bäst med skidfordralet? Lägger det i väskan vid lastbilen eller i påsen för överdragskläder?

2. När man väl har köat sig in och lagt skidorna, får man gå ut och in som man vill från startfållan? Tex. för att utföra toalettbestyr.

1. Vilket som. Du får tillbaka säck och väska samtidigt. Platsen i säcken brukar räcka bra för överdragskläder och fodral.

2. Ja det går bra att gå in och ut men de flesta är utanför startfållan när de väl placerat ut skidorna. Från typ 20 min innan start börjar det bli mkt folk inne vid sina skidor.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...