Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

pjäxor Alpina - CCL + Marathon


pertorbjörn

Recommended Posts

Sneglat på dom under en längre period, dels för att ha 2 par pjäxor, 1 par rullskidor och 1 par längdskidor, men också för att ja är en fryslort å dessa ska vara lite varmare.

Har tyckt dom varit åt helsike för dyra men för bara nån vecka sen var dom på rea på XXL för 1799 kr å då passade ja på att köpa dom. Prövade dom för första gången på stafettvasan innan dom åkte på eldprovet vasaloppet som egentligen blev ett perfekt prov med tanke på dom obefintliga spåren och dessa ska vara lite stabilare. 

Supernöjd med dom efter 9 mil, frös inte om fötterna 1 enda gång och jag fryser ALLTID om fötterna när ja åker skidor oavsett utetemp.

Angående stabiliteten så var jag inte speciellt sliten i anklarna efter 9 mil utan spår som jag förmodligen hade varit med en annan modell av pjäxa men de här är ju bara hypotetiskt då ja aldrig åkt 9 mil i obefintliga spår förut.

 

Hur som haver så är jag supernöjd och dom är lätt värda 1799 men inte 2799 som dom oftast kostar. 

Link to comment
Share on other sites

Körde Öppet spår med den pjäxan. Mina gamla gick sönder dagen innan. Var ganska nervös att det skulle bli skavsår, men inga problem alls. Väldigt nöjd med stabiliteten och komforten. Riktigt bra pjäxa. 

Priset verkar lite lurigt dock, jag köpte mina på XXL för 1199 :- Nu gick jag in på sidan och tittade och där står det 1799:- Kvittot säger 1199:- så jag måste haft en väldigt tur antar jag. 

Link to comment
Share on other sites

Inte svar på din fråga, men kanske lite. Köpte mig ett par CCL (inte Marathon) för att ersätta mina ECL som nu får funka som RS-pjäxor. Visst var ECL sköna men fett trött på att frysa om fötterna, CCL är lite mer stoppade och sitter nääääästan lika skönt. Upplever inte att jag har något direkt behov av den extra stabilitet (och extra tyngd) som marathon ger. Fryser fortfarande ibland, men inte alls lika mkt :-)

Link to comment
Share on other sites

Jag har dom! Körde ett pass före vasan och sedan vasaloppet. Fruktansvärt sköna, varma och inte en tillstymmelse till skav vilket jag ofta har problem med. Lite stabilare som redan sagts. Rekommenderas varmt om man tycker Alpinas pjäxor passar ens fötter. Snygga dessutom!
Link to comment
Share on other sites

1199:- ? då måste du haft en otrolig tur, de är ju ett sanslöst bra pris, säker på att de inte är ett par vanliga CCL?

Verkar det för bra för att vara sant så är det oftast det...

Det är ett par vanliga CCL. Sorry!

Link to comment
Share on other sites

Har 46 på Fischerpjäxorna och 45 på alpina CCL+marathon, möjligt att alpina är lite smalare än Fischer men kan ju också va så att Fischerpjäxorna har några år på nacken och alpinan är splitter ny, tror skistart har måttabeller för alpina på hemsidan
Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...