Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Stephan på glid


Recommended Posts

Jag bara undrar hur han klarar sig med startled 6.

 

Alla i skidforum vet hur tuff och viktigt seedning kan bli för klara sin egen mål.

 

OK, jag är inte snäll kanske men när man åker VL i 12tim, jag tror inte på det....

 

Det ser ut som en dåligt Bollywood scenario, ordna med SVT.

 

Trevlig person och familj, skador drama, modig på banan, nästan bryta loppet (reptid)...... Stop; nu det råcker.

 

 

Link to comment
Share on other sites

För hans egen del så ska han vara glad att han fick starta i led6. Från led10 hade han inte klarat repen.

 

Likadant med mums-mums Zelmerlöw som startade i led6....

Fast Zelmerlöw hade väl klarat sig, han åkte ju på strax över nio timmar. Inte hade han tappat en timme på att starta i tian? Från Mångsbodarna tappade han ju inte mycket platser till mål heller. 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Det är ju en fantastisk prestation han gjort tycker jag. Såg han komma i mål. Möjligt han inte klarat det från 10:an. Tror dock Måns hade det. Men jag tycker nog alla förstagångsåkare oavsett kändis el ej ska starta i led 10 om man inte seedat sig framåt då förstås.

Link to comment
Share on other sites

Det var nog samma sak som i SVT,s klassikerprogram att man "förhandlat fram" sina åkares, så att de inte skulle stoppas av repet. Det handlar väl om att i så fall tar ju deras programtid slut för tidigt och det vill de inte vara med om. Fast när det gäller Stehpan kan vi bjuda på det, då han verkligen gått in för loppet och jobbat hårt att han med sin bakgrund skulle klara det.

Annat var det med de "blåbär" i klassikerprogrammet, som fick gräddfil upp i leden, det var helt fel mot många i 10:an.

Link to comment
Share on other sites

Fast Zelmerlöw hade väl klarat sig, han åkte ju på strax över nio timmar. Inte hade han tappat en timme på att starta i tian? Från Mångsbodarna tappade han ju inte mycket platser till mål heller.

 

Jag syftade mer på att även Måns fick frikort till led6. Tvivlar på att han seedat sig på riktig väg
Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...