Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Ont i knä efter vasan - överansträngning?


Folkesson

Recommended Posts

Vaknade dagen efter vasan med en gnagande smärta i vänster knäskål. Känns ganska ytligt mest i "mitten och övre delen av skålen". Har nu väldigt svårt att böja benet och en regelrätt knäböj skulle aldrig gå. Knät är ömt att knacka på... Vad är detta? Nåt att va orolig för?
Link to comment
Share on other sites

Det där har jag varenda gång efter ett längre lopp. Inte säkert att du har samma dock... Misstänker nån inflammation av överansträngning då knäet är varmt o lite svullet när man känner på det. Undvik att belasta så ska du se att det går bort efter ca en vecka. Sist kunde jag dock inte hålla mig ifrån o smygträna o då blev jag gående med besvär i ca 2 månader.

Link to comment
Share on other sites

Det där har jag varenda gång efter ett längre lopp. Inte säkert att du har samma dock... Misstänker nån inflammation av överansträngning då knäet är varmt o lite svullet när man känner på det. Undvik att belasta så ska du se att det går bort efter ca en vecka. Sist kunde jag dock inte hålla mig ifrån o smygträna o då blev jag gående med besvär i ca 2 månader.

hmm... svullet, njaa kanske men det är definitivt mkt varmare än det andra knät! Villa är ju trist...

Link to comment
Share on other sites

Kände lite i knäna efter årets Vasa men 2014 kommer jag ihåg att det var riktigt illa. Hade ont och kunde inte springa/åka diagonal i en månad efteråt. Formodligen berodde det på de otroligt sladdriga spåren. Det var ju lite sladdrigt iår med men inte alls lika illa.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...