Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Köpråd riller


vraket

Recommended Posts

Som glad motionär så har jag tittat lite på tryckande rillrar, men finns det någon märke eller modell som man bör titta på eller någon man bör undvika?

 

Jag åker inte med än 1-2 lopp per år så jag har inget behov egentligen men det är roligt med prylar. :D Sen skulle det vara roligt om man fick lite bättre glid nu när vårsolen kommer mer och mer.

 

Om man skulle välja 2 olika strukturer vilka skulle ni valt och varför? Jag åker nog lika mycket skate som jag åker klassiskt men jag hittar lite info om vad som gäller med rillning för skate. Har man andra mönster på skateskidorna?

 

 

Link to comment
Share on other sites

Tack för tipsen!

 

Åkte runt och skulle titta på de olika varianterna i butik och då hade de en sista Swix T043 som de gärna skildes från. De höll på att plocka bort delar av vintersortimentet så det var nog glad för varje sak de blev av med. En femhundring fattigare är man numera ägare till en rill med en medföljande 0.5 V-struktur. Jag tänkte beställa en rak 1 mm som komplement nu i vår och sen får man utöka till hösten med en finare mönster, vad tror ni om det?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...