Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Byta kontrollrem - vilka passar till Swix


MikaelBerglund

Recommended Posts

Hade samma problem med mina triac, Swixremmarna har lite vassa "hörn" där remmen smalnar av upp emot handtaget. På mina har jag bytt till ski-gos rem som jag tycker är skönare, lite dålig kvalitet men man kan ju byta då och då.

Det verkar som att bredden på själva infästningsremmen är samma hos de flesta tillverkare. Madshus rem verkar rejäl och stadig och passar i alla fall bra på min hand, däremot oneway funkar inte alls på mina händer. Men vi är ju alla olika....

Ta med en rem till butiken och jämför bredden så ska det nog vara lugnt, i annat fall byt handtaget också.

Link to comment
Share on other sites

De nya röda är mer förstärkta i innerhanden mot reminfästningen.

 

EDIT: Har inte testat de nya, men ett par svarta har börjat spricka i innerhanden efter lång användning både sommar och vinter. Därför är det bra att de har förstärkt de nya röda som beskrivet.

Link to comment
Share on other sites

Monterade ett par röda madshusremmar (storlek medium) på mina CT2:or igår. Har dock ej testat dem än. Som nämndes ovan är de stora i storlekarna. Jag har storlek 8-9 i handskar och gissar att storlek small hade funkat bättre för mig.

Link to comment
Share on other sites

Monterade ett par röda madshusremmar (storlek medium) på mina CT2:or igår. Har dock ej testat dem än. Som nämndes ovan är de stora i storlekarna. Jag har storlek 8-9 i handskar och gissar att storlek small hade funkat bättre för mig.

Jag har storlek 11 och kör med small.

 

(Klipper visserligen den lilla "snodden" som är mellan tummen och pekfingret för att komma lagom nära staven med handen)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...