Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Vilken typ av utetræning nær snøn vægrar lægga sig?


SA

Recommended Posts

I år gjorde jag min sæmsta ØS-start hittills. Jag kom bara till Evertsberg och det tog mig 6,5h!!!!!!

 

Anledningen till mitt klena resultat ær att jag varit uselt trænad. Jag mærker att varje snøfattigt år tappar jag træningsmotivationen rejælt. Hur ska jag kunna hålla denna uppe? Jag vill bara træna utomhus, gym får mig att må dåligt. Det jag førlorar ær fræmst muskler. Har ni några tips?

Link to comment
Share on other sites

Ær elghufs en fullgod ersættare till rullskidor?

Nej, du får inte alls samma överkroppsträning som om du tränar stakning på rullskidor. För mig är det mest ett komplement, jag kör det mest som backintervaller på hög puls. Bra konditionsträning.

Link to comment
Share on other sites

Nej, du får inte alls samma överkroppsträning som om du tränar stakning på rullskidor. För mig är det mest ett komplement, jag kör det mest som backintervaller på hög puls. Bra konditionsträning.

Fast när det gäller konditionsträning så anser jag att all träning med stavar(elghufs, stavgång m.m) slår rullskidorna

Link to comment
Share on other sites

Mina tips är att se till att hålla igång hela året. Även om du inte gillar att träna inne så kan jag varmt rekommendera Skierg, det är ett riktigt bra redskap. Skiergen är effektiv och du kan tydligt mäta dina resultat, den ger dig både kondition och styrka. 

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...