Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Hur gammal var Du


vattenfall

Recommended Posts

Finns ju en del häftiga åldersresultat... Bengt Eriksson Sälen var ju under 5 timmar 1998. Då var han kanske 68 lr nåt sånt? Vet en också som åkte på under 4.40 i typ 60-årsåldern 2004 o var under 400 i placering där två år i rad!

Ja speciellt Bengt Eriksson (som jag känner väl) är speciellt imponerande. Han har ju nu åkt Vasalopp och eller öppet spår 60 ÅR, överlägset mest (i Veteranklubben får man bara räkna ett lopp per år) och vet inte hur många gånger han dubblat (det jag vet är även  att han ej åkt trippelt, dvs båda öppna spåren och Vasalopp samma år). Han har dock dubblerat så många gånger att han säkert åkt mycket fler lopp än jag gjort, Han var ju ursprungligen elitåkare och jag tror han varit på pallen i Vasaloppet och absolut bland de 10 främsta många gånger. Och han har följt upp detta genom att göra mycket bra tider långt upp i åren. T.ex. JAG har ALDRIG haft någon kapacitet att mäta mig med Bengt tidsmässigt även om vi några gånger i slutet åkt ihop på Vasaloppet, Som du vet har jag aldrig varit tävlingsåkare och betraktar mig själv som typisk motionär i denna jämförelse, möjligen typ elitmotionär när jag var som bäst.

Det var faktiskt meningen att Bengt skulle åka även årets lopp men jag vet inte om han kom till start.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...