Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Rullskidläger Ulricehamn


skidor_kul

Recommended Posts

Markus Jönsson Bjuder in till rullskidläger i Ulricehamn.

 

 

INBJUDAN RULLSKIDLÄGER 2016 I ULRICEHAMN FÖR NYBÖRJARE OCH VANA ÅKARE

Nu är det dags att bjuda in till rullskidläger i skidmetropolen och värdscuppstaden Ulricehamn 17-19/6.

Lägret har anordnats flera år i följd och har varit mycket uppskattat bland deltagarna.

Rullskidlägret riktar sig till alla som vill slipa på rullskidstekniken och bli en bättre rullskidåkare oavsett om man är nybörjare eller duktig åkare.

Nytt för i år är att vi kommer att ha två olika upplägg på lägret, ett för nybörjare och ett för icke nybörjare för att deltagarna ska kunna utvecklas så bra som möjligt. Det kommer även anordnas två dagar efter sommaren för uppföljning.

Program

För den som vill ta sin rullskidåkning till en ny nivå Fredag
14.00 Samling Hotell Bogesund
14.30 Start första passet. Distanspass, provåkning banan till test tävlingen
17.30 Middag
19.30 Teoripass. Allt du behöver veta kring rullskidor. Frågestund.

Lördag
07.30 Frukost
09.30 Träningstävling
Jaktstart
13:00 Lunch
15.00 Distanspass klassiskt, fokus teknik med filmning samt analys
18.00 Middag
20.00 Visuell teknikanalys

Söndag
07.30 Frukost
09.00 Gemensamt långpass klassiskt
13.00 Lunch och hemresa

 

För nybörjaren
Fredag

14.00 Samling Hotell Bogesund
14.30 Start första passet. Balansträning 17.30 Middag
19.30 Teoripass. Allt du behöver veta kring rullskidor. Frågestund.

Lördag

07.30 Frukost
09.30 Teknikträning- Filmning
13:00 Lunch
Individuell teknikanalys
15.00 Distanspass klassiskt, fokus teknik. Tillämpa teknikanalysen från förmiddagen
18.00 Middag
20.00 Visuell teknikanalys

Söndag
07.30 Frukost
09.00 Gemensamt långpass klassiskt alternativt individuell teknik träning
13.00 Lunch och hemresa


För den som tar tillfället i akt så är detta ett lysande tillfälle för att vidareutveckla sin teknik eller för dig som precis börjat eller ska börja träna rullskidor att få en bra start.

Rullskidstillverkaren Swenor kommer att tillhandahålla rullskidor och stavar för utlåning under lägret för er som inte har eller för er som vill testa någon annan modell eller annat rullmotstånd mot det ni är vanan att åka på. Ange i så fall detta i anmälan.

Bor gör vi som tidigare på Hotell Bogesund med helpension, vid sjön Åsunden alldeles intill banvallen. Ulricehamn lämpar sig speciellt bra för rullskidåkning med den långa asfalterade banvallen som sträcker sig mellan Ulricehamn och Borås och de natursköna och minimalt trafikerade småvägarna i närområdet.
Kom och träffa likasinnade åkare och träna tillsammans!

 

Nytt för i år är att det kommer erbjudas två uppföljningstillfällen.

Den första är lördagen den 13/8. Som är 2 veckor innan Alliansloppet, världens största rullskidstävling som är seedningsgrundande för Vasaloppet. Ett perfekt tillfälle för er som tänkt åka Alliansloppet att finslipa på det sista innan Alliansloppet. Eller er som vill få en återkoppling efter semsetertider.

Andra tillfället är lördagen den 1/10. Lite beroende på var i landet man bor är det ca 2 månader kvar av rullskidsträning innan det är dags att få åka längdskidor.

Ledare är jag, Markus Jönsson, från Tranemo IF Skidor och Team Udéns Ski och till min hjälp har jag erfarna instruktörer som är väl bekanta med rullskidsvägarna runt omkring Ulricehamn. Jag bor i Ulricehamn och bedriver min satsning härifrån vilket borgar för att jag kan jag ge er de bästa tänkbara träningsrundor och platser som Ulricehamn har att erbjuda. Ledare: Markus Jönsson

Klubb: Tranemo IF Skidor, Team Udéns Ski.
Meriter: 9:a i Vasaloppet, 5 gånger topp 20

11:a på Marcialonga 2011
8:a på SM 5-milen 2012
SM-guld i rullskidor 2012, SM-brons i rullskidor 2013
Före detta skidgymnasietränare

Kostnaden lägret 17-19/6 för boende, träning och mat är 2895 kr, del i dubbelrum (enkelrum 3395 kr). Kostnad lägret utan logi och mat är 1500 kr.
Uppföjningsdagar. Lunch ingår. 1 dag 1000 kr. Båda dagarna 1500 kr. Program kommer separat. Vid behov av övernattning så går detta att arrangera. Meddela det i så fall i anmälan.

Ni som är anmälda till rullskidslägret är även med i utlottningen av startplatser till Alliansloppet. Sista anmälningsdag är 6:e juni.
Anmälan är bindande.
Anmälan sker via e-post på adressen:
markus.tranemoif@gmail.com

Har ni några funderingar tveka inte att höra av er.

Med vänlig hälsning

Markus Jönsson med instruktörer Tel: 073-720 72 83 

 

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...