Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Gemensamma rullskidturer runt Ulricehamn...


PHIF

Recommended Posts

Det är inte nödvändigt att starta o stoppa i Ulricehamn på det längre passet vi pratade om men detta kan vi komma överens om när det drar ihop sig.

Men enklast är ju att man kommer tillbaka där man startar. Med tanke på transport, gemensamt mat intag mm.

 

Ser att det sämre vädret troligen håller i sig längre tid imorn vilket inte brukar ge ngt större startfält! men åtminstone jag finns på plats kl 16 iaf!!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 71
  • Created
  • Last Reply

Tack själv, men du får smörja upp lagren lite ;) (tänkte på rullet utför)

 

Blev idag norrut på banvallen med en liten avstickare med kraftigt uppför som stakades och fick pulsen att gå upp strax under max! Sedan ner till banvallen och in till Ulricehamn, 24 km stannade gps en på!

Link to comment
Share on other sites

är ni några som skejtar?

På rullskidor har det blivit klassiskt och i övrigt inlines med stavar! Finns väl de som har skejt rullskidor men inget som varit med på dessa turer än i år. Banvallen passar annars bra för skejt för de som vill!

 

Denna fredag som kommer blir det inget pass utan vila....för helgen som följer blir det löptävling och landsjön runt på rullskidor!

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

På fredag kör vi igen, samling som vanligt vid bryggan/röda bodarna kl 17.

 

Finns intresse så är ni välkomna antingen med inlines eller rullskidor!

 

Sträckning bestäms utifrån vilka som kommer!! Välkomna!

Link to comment
Share on other sites

Skoj att du är igång igen.Tyvärr kan inte jag dyka upp den här helgen men kopmmer gärna igen lite längre fram.

Jag har ju ett rygghe.....e som krånglar ibland och det blev precis lagom till UT milen, Landsjön och Viared!!!! Har inte blivit mycke träning men senaste veckan känns det bättre iaf!

 

Du är välkommen när det stämmer i din almanacka pjärry!!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Tjena, för de som inte firar nationaldagen kl 17 på fredag så får ni gärna göra mig sällskap på ett rullskidpass!

Samling vid bryggan som vanligt och passets längd och bana styrs av vilka som kommer!

 

Välkomna!

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...

I fredags var jag upptagen med annat men förra året körde jag ett teknik pass med lager grabbana iaf!!

 

Ulricehamn bjuder ju på kanonfin rullskidträning för alla åldrar och kapacitet, långt och flackt eller tuffa stigningar.. så finns intresse så kan samlingsplats vara vid bryggan vid Åsundens strand med utgång banvallen.

Link to comment
Share on other sites

Kan nog hänga på nångång kanske. Vill dock ha kuperat och helst långpass om jag ska mig till Uhamn. Kört runt Bjättlunda nångång men usel asfalt därifrån mot Hökerum. Vad håller du för gött tempo ?

Link to comment
Share on other sites

Ja den sträckan från Bjättlunda mot Hökerum är dålig.

 

Då är det bättre att köra Uhamn-Timmele på banvalln sedan Älmestad-Hökerum på landsväg sedan banvallen från Hökerum-Uhamn igen, ca 3,5 mil smått kuperad kanonfin landsväg blandat med banvallen.

 

Eller, Hössna-Knätte-Böne-Dalum på landsväg (ca 45-50kmh) utför md 2or i två backar sedan banvallen till Uhamn för att sedan vika av upp mot Hössna, sista stigningen runt 100 höjdmeter. sträcka 3,5-4 mil beroende på vilket avslut man gör.

 

Mitt tempo förra sommar var bättre än nu då man är lite tillbaka på ruta ett efter rygghaveri (igen) sedan augusti 14 samt noll motivation. Hoppas på mer sug framöver.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...