Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Vasaloppet 2018....släpps när?


jimrin76

Recommended Posts

Hej

 

Tänkte bara kolla om någon vet när startplatserna för nästa års Vasalopp släpps?

Vet nu sist tog de slut efter 4 minuter....känns som man måste "hänga på låset" för att ha lite chans...

 

Och hur är det, kan man logga sig in och typ förbereda och fylla i vissa uppgifter i förhand så man bara har själva betalbiten kvar när de släpps, för att spara tid? elelr hur funkar det?

 

Som ni märker är jag Noob på detta.... :D

 

Eller ett alternativ som slagit mig....är det värt att vänta tills folk säljer sina startplatser?

 

hmmm lite att tänka på ju.....och det börjar ju dra ihop sig till släpp antar jag 

 

 

 

Har ni inget annat för er kan ni ju läsa lite på min blogg: http://franrokaretillvasan.blogg.se

 

Link to comment
Share on other sites

De brukar släppas några veckor efter Vasaloppet. Vill du ha en plats så kommer du få en. Antingen får du en på morgonen när de släpps eller så kan du köpa en "second hand" senare. Det är lugnt, inget att oroa sig över. 

 

Tack för svar....ja jag hoppas att det inget att oroa sig över....menar ser ju bara senaste dagarna vad det lagts upp mycket på startplatser.se

Link to comment
Share on other sites

Ja, jag tror faktiskt att det som vanligt kommer att saknas startande. Men tipset är ändå att hänga på låset och försöka få en startplats från början. Bra för träningsmotivationen. Men om det misslyckas så finns det gott om platser i februari.

 

Ja lite så har mina tankar gått, emellanåt....att lyckas jag få en biljett nu när de släpps....ja då är det ju ingen återvändo....mer eller mindre bara köra på....! =)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...