Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Skidutrustning till tränande barn?


felldin

Recommended Posts

Dottern nu 6 år fick förra vintern fisher twinskin race. Hon har åkt skidor i princip sen hon började gå, deltagit i träningar sen hon var 3 och tävlat på klubbnivå, hade tidigare crown skidor som jag vallade som vanligt enligt före.

Hon och juniorer i samma ålder har alltid slirat och slafsat, ståt på näsan och på rumpan i brantare uppförs backar. Men när hon fick skin skidorna sprang hon uppför i dessa backar, glädjen att se henne susa uppför var total!

Glidet kunde vara bättre men fästet sitter alltid.

Köp skin skidor till barnen, det är min erfarenhet.

Om hon är 6 år är hon inte så lång - finns det i lagom längd för henne?

Min dotter är 7 år och 128 cm, allt som kan få henne att älska skidåkning är värt pengarna:-)

Link to comment
Share on other sites

P

Om hon är 6 år är hon inte så lång - finns det i lagom längd för henne?

Min dotter är 7 år och 128 cm, allt som kan få henne att älska skidåkning är värt pengarna:-)

Kortaste skidan av Fischer var 127cm, men vi blev tvungna att gå upp till 137 för att få ett bra spann på skidan. Hon var väl sisådär 120cm lång och vägde kanske 22kg, skidorna såg väldigt långa ut men hon hanterade dem fint iallafall.

 

Då fanns bara Fischer med skin till barn men nu tror jag största delen av tillverkarna har barnskidor också.

 

Du kommer inte att ångra dig om du köper, de lovar jag!

Link to comment
Share on other sites

P

Kortaste skidan av Fischer var 127cm, men vi blev tvungna att gå upp till 137 för att få ett bra spann på skidan. Hon var väl sisådär 120cm lång och vägde kanske 22kg, skidorna såg väldigt långa ut men hon hanterade dem fint iallafall.

 

Då fanns bara Fischer med skin till barn men nu tror jag största delen av tillverkarna har barnskidor också.

 

Du kommer inte att ångra dig om du köper, de lovar jag!

Tackar. Blir nya skidor till henne, hör jag ... :-)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...