Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Köpa skateskidor


traser

Recommended Posts

Nu dök skidorna faktiskt upp, efter drygt två veckor. Noll service av Kiteensuksi i alla fall. På följesedeln i paketet stod adressen jag angivit till Finland, dit skidorna borde skickats, på paketet faktureringsadressen till Sverige. Skidorna ser ju lovande ut i alla fall. Inte väder att testa dom nu, -26 grader.....

Skogsvakten får gärna komma med rapport om hur dina skidor funkar, sugen på ett par skateskidor också. Blir det Yoko igen så får det väl bli omvägen via Funraise, känns säkrare än direkt från fabrik...

Link to comment
Share on other sites

Nu dök skidorna faktiskt upp, efter drygt två veckor. Noll service av Kiteensuksi i alla fall. På följesedeln i paketet stod adressen jag angivit till Finland, dit skidorna borde skickats, på paketet faktureringsadressen till Sverige. Skidorna ser ju lovande ut i alla fall. Inte väder att testa dom nu, -26 grader.....

Skogsvakten får gärna komma med rapport om hur dina skidor funkar, sugen på ett par skateskidor också. Blir det Yoko igen så får det väl bli omvägen via Funraise, känns säkrare än direkt från fabrik...

Jag lovar rapportera när jag provat dom. Tråkigt att höra det strulade för dig. Men skönt dom dök upp. Lätt att bli frustrerad. Jag betalade mina via faktura utan extra avgift. Då är det bara invänta paketet innan man betalar :) smidig lösning. Funraisekillen pratar bra svenska om nåt skulle strula Han ringde mig :) Snabb leverans och samma pris som via kiteensuksi. Ska prova dom i helgen
Link to comment
Share on other sites

Var inne idag på Outhnort och kollade lite på deras skidor, det fanns inte mycket i skateväg. Fischers enklaste modell och Madshus Hypersonic. Madshusen blev jag inte imponerad av, hade lite sprättbågespann, vilket inte passar mig som inte vill lyfta så högt.

Alla toppåkare åker inte på Fischer, såg att skidskytten Mona Brorsson åker på Peltonen. Att de har fina kallföresskidor i klassiskt är omtalat, men hurdana deras skateskidor är mindre känt.

Link to comment
Share on other sites

Var inne idag på Outhnort och kollade lite på deras skidor, det fanns inte mycket i skateväg. Fischers enklaste modell och Madshus Hypersonic. Madshusen blev jag inte imponerad av, hade lite sprättbågespann, vilket inte passar mig som inte vill lyfta så högt.

Alla toppåkare åker inte på Fischer, såg att skidskytten Mona Brorsson åker på Peltonen. Att de har fina kallföresskidor i klassiskt är omtalat, men hurdana deras skateskidor är mindre känt.

Peltonen används en hel del i skidorientering men jag har inte provat deras skidor. Vi får väl hetsa skogvaktarn att beställa ett par såna också för test;)

Link to comment
Share on other sites

Har hyrt ett par Peltonen skateskidor i tre timmar, just bara för att prova. Det paret slant med bakdelen på hårda spår, troligen i mjukaste laget för mig. Annars kändes dom väl ok, vad jag kommer ihåg.

Annars har dom haft rykte att ha bra ungdomsskidor.

Link to comment
Share on other sites

Peltonen används en hel del i skidorientering men jag har inte provat deras skidor. Vi får väl hetsa skogvaktarn att beställa ett par såna också för test;)

Nu har jag testat mina nya orangea Yoko spjut :) jag får lämna en recension sen men än så länge har jag bara ett ord att säga :) Hyvä

 

Måste säga jag gillar finska grejer mer o mer. Finland känns hett. Vauthi morot , Yoko yxr, blårexen , karhu (ölen:)) och start bwlf. In your face Swix

Link to comment
Share on other sites

Nu har jag testat mina nya orangea Yoko spjut :) jag får lämna en recension sen men än så länge har jag bara ett ord att säga :) Hyvä

Måste säga jag gillar finska grejer mer o mer. Finland känns hett. Vauthi morot , Yoko yxr, blårexen , karhu (ölen:)) och start bwlf. In your face Swix

Antar att ett sån finne-fantast åker österut för att fira 6dec....? Finland fyller ju 100år!
Link to comment
Share on other sites

Nej det tänker jag inte fira. Sverige skulle aldrig släppt Finland :) tänk sånt bra stafettlag vi skulle haft :)

Du får göra gemensam sak med mig och hoppa över det där med unionsupplösning. Tänk er hela Nordkalotten gadda ihop sig mot stackars Danmark. Snacka om stormakt. Det var väl Petter Stordalen som tyckte att man skulle damma av unionen?

Link to comment
Share on other sites

Northsport har Kahru Volcan skate och det är väl nästan samma som Yoko. Det står att de handplockas på fabriken i Finland efter uppgifterna de får av kunden - är det inte samma fabrik som tillverkar Yoko ?

Dom görs i samma fabrik men northsport gav inget bra intryck när jag mailade dom. Deras skida volcan är en äldre modell. Jag rekommenderar starkt funraise.se för köp av Yoko/karhu

Link to comment
Share on other sites

Nu har jag fått mina YXR skate carbon. Ser fina ut. Men funderade över "prewaxed med glidetape". Hur har ni gjort, traditionell mättning eller bara köra på dem direkt?

1lager CH invärmt 3 ggr

1lager Rex blå

1lager dagens åkparaffin lf lila

(Detta gör jag främst för jag har alla grejer o egen ”vallabod” och att detta sätt fortfarande rek. av väldigt många oberoende av varandra källor , inte bara swix)

Men jag kommer nog lämna in dom på stenslip i vinter. Mina belag blir lite gråa o jag har aldrig haft bra fart på någon fabriksslip+ jag vill nog ändå ändra struktur. Alt så stålsicklar jag dom. Har bra erf. av stålsicklade lagg

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...