Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Fischer längdåkningsstavar?


Belse

Recommended Posts

Hej !

 

Nån som vet vad Fischer So RC Race U är för stav? Är det någon äldre årsmodell, har hittat den till vad jag kan se hyffsat pris, men hittar ingen info om den, och den finns inte med på Fischers hemsida. Det lutar åt att köpa antingen den, eller en Fischer RC3 Carbon, båda har ett ordinarie pris på 900:-, och är nedsatta till 499:- båda två så det är samma pris på dom nu. Enligt personalen i butiken så skulle RC Race-staven vara lite styvare än RC3:an, men det var inget jag kända skillnad på när jag kollade på dom.

RC3 har kork runt om i hela handtaget, medans RC Race hade lite plast på baksidan, och kork runt sidorna och framtill på handtaget om nu det är något som man behöver fundera på...

 

Länk till RC Race nedan, RC3:an fanns inte med på hemsidan men dom hade ett gäng i butiken...

 

https://www.stadiumoutlet.se/utrustning/langd/154395001/fischer.so-rc-race-u.grey-yellow

Link to comment
Share on other sites

Om du kan besöka den fysiska butiken kan du lätt testa styvheten. Om de inte har ett känsligt golv kan du ta staven och slå i den i golvet framåt och då märker du om den böjer/vibrerar. Gör den den det är den för mjuk, men reagerar den inte alls är den hård.

När jag testade en 400 kr-stav vid en rea nyligen vibrearede den så man nästan kunde tro att "Bethovens femte symfoni" spelades på den - skräp (inte symfonin)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...