Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Yoko pjäxor, passform?


mentos

Recommended Posts

Går i tankarna att byta pjäxor då jag inte är riktigt nöjd med passformen på mina gamla Madshus nano skate. Tävlade i skidor fram till 17-års ålder (35 nu) men har de senaste 10 åren bara motionsåkt lite när tid funnits och var därför inte så brydd om passform då jag hittade Madshus skorna på rea för en massa år sedan.

 

Tänkte nu trappa upp konditionsträningen och köra iaf 3 skate pass i veckan för att komplettera styrketräningen och förhoppningsvis tappa några kilon och känner nu att jag kanske borde byta skor då jag upplever att Madshusen är för smala i framfoten.. Fick erbjudande av en släkting i Finland att köpa ett par i helt nya Yoko YXR skate skor, men jag är osäker då jag inte någon aning om passformen på dem. Priset var lockande dock

Link to comment
Share on other sites

Har nu frågat funraise och som det låter ska de vara lite bredare i passformen.. Dock har jag aldrig träffat på någon som kör med Yoko skor, så det är ju lite svårt att få någon imput om kvalitet osv.. Kompisen i Finland fick pjäxorna på köpet när han köpte ett gäng YXR Skateskidor, men då pjäxorna inte passade hans fötter, hade han knappt åkt i dem, så han hade svårt att uttala sig om kvallan.. Jag menar, med Fischer, Alpina, Ross osv så vet man vad man får.. Någon som vet om atomic kommer med prolink sula?
Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...