COP Posted November 28, 2005 Report Posted November 28, 2005 Ska införskaffa mig ett par nya stavar och undrar vilken man ska välja mellan Swix CT3 och Exel C3 om det nu är någon skillnad? /COP
Ekis Posted November 28, 2005 Report Posted November 28, 2005 swix har ju bättre handtag och framförallt rem men c3:ans rör är nog snäppet bättre (styvare/lättare) än ct3.
COP Posted November 29, 2005 Author Report Posted November 29, 2005 Man får väll köpa ett Swix handtag och trycka på Exel rör då :) Provade en Swix stav tidigare och måste säga att remmen var riktigt skön.
Ekis Posted November 29, 2005 Report Posted November 29, 2005 tyvärr så är exel rören (C-serien) ovala och swix har runda rör så handtaget passar "egentligen" inte. Men jag själv kör faktiskt med ett swixhandtag på just exel c3 (testade idag för första gången) och jag tyckte att det funkade riktigt bra. Det kan väl vara bra att trycka dit mycket lim. =)
Nalle Puh Posted November 30, 2005 Report Posted November 30, 2005 Appropå CT3. ÄR det någon som har hunnit pröva årets kork-plasthandtag i verkligheten? I afären ser de mer plastiga än korkade ut.
larsson Posted November 30, 2005 Report Posted November 30, 2005 Om du vill ha de lättaste stavarna köp Infinity, och deras rem är inte så dum heller..annars är ju Yoko med den avtagbara remmen kung...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.