Hoppskate Posted November 16, 2020 Report Share Posted November 16, 2020 Bara ett par veckor kvar till dess att världscupen sätter igång! :) Som vanligt är det lite si och så med peppen :( :D (och så har det väl varit ända sedan Thuggen la av?). Men ändå kommer man sitta bänkad varenda helg. Social distansering FTW!...OM det blir några tävlingar alltså. :huh: Jag trodde väl ALDRIG att jag skulle säga det: Men för första gången på säkert 15år känns det som att INTERVALLSTART på smala envarsbanor långt ut i skogen är det enda rätta! FIS borde ha gjort en grej av det här med intervallstart + Covid.Snoriga masstarter med ett gäng astmatiker måste väl vara bästa tänkbara sätt att sprida smittan? Enda sättet att klara sig är att rycka från start och sedan dryga ut. ;) Men det ska bli spännande att se om den taktiken funkar lika bra i år som de senaste åren. B) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hoppskate Posted November 16, 2020 Author Report Share Posted November 16, 2020 Säsongen 2020/201 blir för övrigt sista säsongen som SVT sänder längdskidoroch kanske därmed även sista säsongen med Blomman och Hård i rutan. OM längdskidor på TV fortfarande är en grej 2027 och OM SVT återfår rättigheterna så kan man nog vara rätt säker på att man gör det med nya kommentatorer och ett nytt upplägg. Jag misstänker även att detta är sista säsongen i Världscupen för Kalla, kanske även för en sådan som Halfvarsson? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hoppskate Posted November 16, 2020 Author Report Share Posted November 16, 2020 Jag går ut hårt, med tre inlägg på en och samma gång... :D Hur ser det ut med obeväpnad skidåkning utanför Norge i år? I Sverige har vi ju alla fall två damer som kommer att vara med och slåss om de riktigt ädla medaljerna i distans. Samma sak på sprintsidan.Men, det lär nog bli en rätt ensidig säsong med samma tre-fyra tjejer på pallen i samtliga lopp. På herrsidan tror jag att man ska vara väldigt glad om någon av de svenska herrarna kan skrälla och slå sig in på topp 5 mer än en gång under hela säsongen. Och då krävs det liksom att både Norge och Ryssland vallar bort sig eller kollektivt insjuknar i pandemin.Det låter som att Niskanen är på hugget? Pellegrino och någon välpreparerad ryss kanske kan blixtra till, men annars har jag inte hört något om någon ny talang från Kanada eller Europa som eventuellt kan vara med och utmana. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Volevodin Posted November 17, 2020 Report Share Posted November 17, 2020 Jag tycker det är svårt att få upp något riktigt intresse inför den här säsongen, då coronan ligger som en våt filt över skidverksamheten. :ph34r: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
larsbern Posted November 17, 2020 Report Share Posted November 17, 2020 Ja, och svårt att få känslan att infinna sig såväl för fysisk träning som soffträning när det presenteras klassiskt göteborgsväder utanför fönstret, dvs. våta drivslöjor som taktfast vandrar förbi i sidled. Får stänga in mig i nåt skidgarage... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
skogsvakt Posted November 17, 2020 Report Share Posted November 17, 2020 Hela FIS cirkusen är lite dassig. Snurra runt på 2,5km banor. Ta tillbaka Holmenkollens 25kms bana och kör individuell start Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
CAX Posted November 18, 2020 Report Share Posted November 18, 2020 Instagrambilder på ihopskottade spår och coronafilten gör att det känns så där spännande. Hade förhoppningar om en stark Kalla denna säsongen men det återstår att se vilka spår Corona sätter. Gissar att det kommer bli fler frånfall pga Corona vilket så klart dämpar entusiasmen. Hursomhelst, hoppas på några som kommer utmana Johaug och intressant att se hur Marit kommer att stå sig i comeback på långdistans. Sätt också fram emot Stinas framfart med geväret på ryggen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
skogsvakt Posted November 18, 2020 Report Share Posted November 18, 2020 IBU är allt man önskar FIS vore. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
artur Posted November 19, 2020 Report Share Posted November 19, 2020 IBU är allt man önskar FIS vore.Nja,vissa delar av IBU är inte så smakliga. Anders Besseberg och de mörkade dopingtesterna tex... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
skogsvakt Posted November 19, 2020 Report Share Posted November 19, 2020 Nja,vissa delar av IBU är inte så smakliga. Anders Besseberg och de mörkade dopingtesterna tex...Skulle gärna vilja ha insyn i FIS och blodopningen som pågick under 90talet! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
oxberg Posted November 21, 2020 Report Share Posted November 21, 2020 Åh vad jag ser fram emot stadssprinten på kolbrun konstsnö i Dresden. Den kommer driva upp intresset för sporten, var så säker! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
skogsvakt Posted November 21, 2020 Report Share Posted November 21, 2020 Ja. Holmenkollens femmil kommer garanterat skapa rubriker i Dresden! Mängder med östtyska barn kommer sitta klistrade. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Volevodin Posted November 21, 2020 Report Share Posted November 21, 2020 Åh vad jag ser fram emot stadssprinten på kolbrun konstsnö i Dresden. Den kommer driva upp intresset för sporten, var så säker!Har du fått någon förfrågan om din "strumpvallning" inför kommande tävlingar i Dresden ?http://forum.odla.nu/style_emoticons/default/idea.gif Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
oxberg Posted November 24, 2020 Report Share Posted November 24, 2020 Har du fått någon förfrågan om din "strumpvallning" inför kommande tävlingar i Dresden ?http://forum.odla.nu/style_emoticons/default/idea.gifStrumpvallningen har jag utvecklat bortom vad en hel vallabuss är kapabel till. Propåerna kommer främst från landslag nu förtiden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
skogsvakt Posted November 26, 2020 Report Share Posted November 26, 2020 Och där åkte de kaxiga norrmännen i karantän. Full trupp och ingen bubbla som svenska landslaget Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
artur Posted November 26, 2020 Report Share Posted November 26, 2020 Och där åkte de kaxiga norrmännen i karantän. Full trupp och ingen bubbla som svenska landslagetDe svenska slalomdamerna kunde man nog rätt enkelt stoppa i Levi men får inte de norska nationalhjältarna i längdåkning starta i Ruka så kan vi mycket väl stå på randen till en norsk krigsförklaring mot Finland...;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MC Hammer Posted November 26, 2020 Report Share Posted November 26, 2020 Natos högkvarter för norra Europa stod på Defcon 2 men nu har kontrollprovet visat negativt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
skogsvakt Posted November 26, 2020 Report Share Posted November 26, 2020 Och vips så var norrbaggens test negativt. Kan man dölja dopning kan man nog dölja covid-19 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
artur Posted November 26, 2020 Report Share Posted November 26, 2020 Den stora frågan är väl vilket test som visade fel, det första eller det andra... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LFN Posted November 26, 2020 Report Share Posted November 26, 2020 Jag gissar att det är två olika sorters test, där det andra har större säkerhet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MC Hammer Posted November 26, 2020 Report Share Posted November 26, 2020 Dom har väl fått stackarn att snorta 60% kosken och mintuu innan provtagning nr 2.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Volevodin Posted November 26, 2020 Report Share Posted November 26, 2020 Men å andra sidan verkar inte testningen bombsäker, när Frida fick vänta till nästa dag innan hon fick besked. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
larsbern Posted November 27, 2020 Report Share Posted November 27, 2020 FULL KLAFF!!! Sug på den söte bror! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
artur Posted November 27, 2020 Report Share Posted November 27, 2020 FULL KLAFF!!! Sug på den söte bror!Fast söte bror var ju som vanligt ännu bättre idag... 1,2,3,5 på herrarnas och 4,5 på damernas mot 1,2,3,6 för de svenska damerna. Men den svenska damtrippeln satt väldigt bra! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
skogsvakt Posted November 27, 2020 Report Share Posted November 27, 2020 Nej ska man jämföra Norge ochSverige ska man räkna med Sveriges vinternationsport ishockey. Annars blir det missvisande. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts