Rolv Posted February 22, 2022 Report Share Posted February 22, 2022 Handtagen på mina Swix Triac 2.5 stavar behöver bytas ut. Ska man satsa på 1. handtagen av gammal typ så att mina gamla remmar passar, eller ska man 2. satsa på de senaste handtagen utan "plupp"? Isf varför? Vid 1. Någon som vet hur nya Swix Strap Profit 3D är? Gillar nämligen inte de gamla Triac remmarna som satt på tidigare Triac-modeller. De gamla svartröda profit-remmarna finns ju inte längre.Vid 2. Vad skiljer Swix Strap Triac 3.0 Pro mot den som heter Flex? Det står att Flex ska vara mer Flexibel, men på vilket sätt? I materialet eller mer flexibel genom bättre inställnings möjligheter? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johaaan Posted February 22, 2022 Report Share Posted February 22, 2022 Jag gillar de nya (gjorde inte de först) för man kommer nära och thight till handtaget/staven, om storleken är rätt. Skönt att slippa justera stavremmen. Ang. fråga två tror jag det är liknande inställningsmöjligheter (kardborrefunktionen), gissar att materialet är lite mer flexibelt. Jag tycker dock den "vanliga" Triac 3.0 Pro TCS är mer flexibel än tidigare/andra modeller (Exv. "Pro Fit"). Triac-remmen tycker jag är skönast och smidig, men initialt fick jag problem med den lite eftersom den är så mjukt och det blev mer mekanisk belastning på handen (samtidigt som jag gick över till att bara staka också), men nu går det bra. (Fick använda Pro Fit ett tag då det gjorde för ont i handen, inte av skavsår utan allmänt tryck) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
oxberg Posted February 22, 2022 Report Share Posted February 22, 2022 Flex har mer plats för tummen tror jag. Profit 3D Funkar inte för mig eller sndra jag känner men Triac remmen är ganska bra. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinter2021 Posted February 22, 2022 Report Share Posted February 22, 2022 Remmen på flex spänns från tummen mot lillfingret, tvärtemot vanliga triac-remmen. Är ingen skillnad i material efter vad jag kommer ihåg när jag provat, dock lite annan passform (mer plats för tummen om jag minns rätt). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matte23 Posted February 23, 2022 Report Share Posted February 23, 2022 Har kört med både Flex och remmarna som kom på Triac 2.5. Jag gillar Flex bättre. Tycker de är smidigare och jag får ett bra, tight grepp om staven. För mig passar det bra att man spänner remmarna åt "andra hållet". Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
oxberg Posted February 23, 2022 Report Share Posted February 23, 2022 Har kört med både Flex och remmarna som kom på Triac 2.5. Jag gillar Flex bättre. Tycker de är smidigare och jag får ett bra, tight grepp om staven. För mig passar det bra att man spänner remmarna åt "andra hållet".Håller med, flex är bäst. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johaaan Posted February 24, 2022 Report Share Posted February 24, 2022 Låter som att man måste pröva flex. Men det får bli efter VL Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rolv Posted February 27, 2022 Author Report Share Posted February 27, 2022 Har kört med både Flex och remmarna som kom på Triac 2.5. Jag gillar Flex bättre. Tycker de är smidigare och jag får ett bra, tight grepp om staven. För mig passar det bra att man spänner remmarna åt "andra hållet".Triac 2.5 har de gamla handtagen. Du menar de som kom med 3.0? Skickat från min iPhone med Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matte23 Posted February 28, 2022 Report Share Posted February 28, 2022 Triac 2.5 har de gamla handtagen. Du menar de som kom med 3.0? Skickat från min iPhone med TapatalkInte helt säker på vad du menar. Men har kört båda stavarna i standardutförande och inga andra varianter.2.5 - med gamla handtagen och gamla remmarna.3.0 - med de nya handtagen och Flex-remmarna Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rolv Posted July 30, 2022 Author Report Share Posted July 30, 2022 Inte helt säker på vad du menar. Men har kört båda stavarna i standardutförande och inga andra varianter.2.5 - med gamla handtagen och gamla remmarna.3.0 - med de nya handtagen och Flex-remmarnaVar jag som fatta fel. Läste igen, då förstod jag. Hur är de ny remmarna i storlek, ska man gå på samma?! Skickat från min iPhone med Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rolv Posted January 15 Author Report Share Posted January 15 Nu står det mellan den vanliga Triac remmen och Flex. Vem ska man välja? Jag gillar inte Triac remmen som var till de gamla handtagen, delvis för spännet är var det är. Vet att jag fick problem med att spännet klämde på utsidan handen. Är detta ett skäl nog till att välja Flex, eller sitter de olika jämfört med tidigare remmmar? Är detta det enda som skiljer Flex/ vanliga triac remmen? Står nämligen att flex ska vara mjukare i materialet? Är de nya handtagen en uppdatering som är värd pengarna? Eller är det bättre att bara byta handtag och använda de gama remmarna som jag har nu? Skulle dock vara skänt att slippa att remmarna glider? Har M på mina remmar nu, ska jag då välja samma storlek om jag väljer den nya modellen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rob Posted January 15 Report Share Posted January 15 Hej, bara en poäng gällande storlek. Har nya remmar (utan plupp). Köpte ytterligare ett par av gamla Quantum 2 stavar för ett halvår sedan och valde då en Medium storlek då jag tycker att mina Large remmar är för stora. Dock så verkar de har gjort om storlekarna då jag knappt kan stänga den nya M remmen. Dvs det är värt att kolla upp gällande storleksguide mot dina händer Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts