Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Vilken är den äldsta utrustning ni fortfarande använder?


artur

Recommended Posts

Nu är det bara en månad kvar tills jag (eventuellt) kan börja använda mina gamla loppis-träskidor igen, brukar börja och avsluta säsongen med dem. Ålder okänt, troligen från 60-talet.

Bambustavarna var lite korta så jag köpte ett par bambupinnar på Hornbachs trädgårdsavdelning och flyttade över truga mm.

Det räcker med 4-5 cm på grusvägarna för att kunna ta en skidtur.

-Snart är den långa väntan över!

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Har ett par”Gundeskidor” Kneissl 215 långa med plastbelag, det som kom efter det som innan såg ut som glasfiber

”high molecular base” dom är ifrån 1975.

kördes för nåt år sedan i -10 isiga spår i Lindvallen av mågen som skrek rakt ut i skogen ”jäävlar vilka skidor” dom gick lika fort som mina nya skidor, hade väl tur med vallan. 
 

Link to comment
Share on other sites

Tennisracket från typ -95, men det används inte så mycket längre.

Skidmässigt är det ett par Atomic Beta 8 från 2003 som numer går som grusskidor. Har aldrig riktigt gillat dom tills jag lämnade fick dom skimateriasicklade och en riktig spannmätning. Så jag brukar åka relativt ofta på dessa numer!

När det gäller tennisracket har jag ett träracket från 60-talet av märket Gemla. Nyligen pensionerade jag mina gråa Elanskidor från 80-talet, men använder fortfarande ett par orange-vita-blå Elan både skejt och klassiskt med transparent belag, som inte är så känsligt för grusunderlag.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...