Toho1971 Posted March 14 Report Share Posted March 14 Någon som åkt detta lopp och kan berätta lite om det.Verkar vara en tuff inledning med 3 km uppför. Skickat från min iPhone med Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Volevodin Posted March 15 Report Share Posted March 15 Jag har åkt det en gång, men hade lite otur med vädret, då lördagens kanonväder byttes ut mot dåligt väder med snö och blåst. Det gjorde det svårt att se "trasen" och i en nedförsbacken stod jag på näsan, då jag inte såg en kulle i spåret och det uppstod blodvite i ansiktet. Efter det tappade jag orken och gick in i väggen och men vid sista kontrollen räddade colan mitt fullföljande. Övriga dryckeskontroller höll ganska dålig kvalite jämfört med andra lopp,men om det varit fint väder hade det varit en höjdarupplevelse.Det är nog klokt att anmäla sig sent, så att man kan ha koll på väderläget, vid extremt dåligt väder ställs loppet in. Logistiken med bussar funkade bra, kom tillbaka till Åre utan problem.Lite sugen att göra ett nytt försök, bara vädret är fint. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts