Maria Snö Posted August 28, 2023 Report Posted August 28, 2023 Hej på er, är det nån som erfarenhet av vattenlöpning (med flytbälte) som alternativträning för längdåkare? Internet är fullt av tips för löpare, men inte för skidåkare. Kanske kan man tänka på annat sätt om det är skidor man tränar för? Jag har testat några gånger och det finns goda förutsättningar för att bli trött 🥵 Nån som har tekniktips? Quote
artur Posted August 29, 2023 Report Posted August 29, 2023 Ingen egen erfarenhet men jag vill minnas att Christer Majbäck på 80-90-talet gjorde en av sina bästa säsonger när han haft en skada som hindrat honom från att springa och istället kört mycket vattenlöpning. Quote
Badmotorfinger Posted September 6, 2023 Report Posted September 6, 2023 Quote Jag har testat några gånger och det finns goda förutsättningar för att bli trött 🥵 Hvis du får opp pulsen høyt, så har du nok funnet bra teknikk allerede. Aquajog er vanligst blant løpere som er skadet, mens de trener seg opp etter skade eller som alternativ trening for å forebygge skade. Selv synes jeg det er utrolig kjedelig, det går ekstremt sakte i vannet. Selvsagt kan det være effektiv trening for kondisjonen og utholdenheten, men jeg kan ikke se at det skal være noe bedre enn annen trening. Quote
Recommended Posts