Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Märkliga säljannonser på blocket och liknande


Trampe

Recommended Posts

Dök upp en annons igår på blocket som fick mig att haja till. Fischer Speedmax DP "Nya skidor - topp skick" 5500kr.

Fischer Speedmax DP säljes i Avesta | Blocket

Inte något mer som åkarvikt, slip eller så. Tog kontakt med säljaren och ställde lite halvdumma frågor för att luska lite och fick undvikande och oprecisa svar.

Men, säljaren kunde ordna fram dessa skidor i olika åkarvikter till priset av 5500kr. Bilden i annonsen är tafflig och säljarens övriga annonser på blocket ger mer känslan av en skrothandlare/loppisgubbe. Nu helt plötsligt marknadens dyraste längdskidor till halva marknadspriset. Dessutom, enligt säljarens utsago på min fråga, kunde han ordna fram skidor för valfri åkarvikt. Testa att fråga om han tog emot förskottsbetalning på Swish om man la en beställning direkt. Hoppades få ett Swishnr tillbaka att söka på. Tyvärr svalde han inte betet och det dröjde flera timmar innan nästa svar. Att jo, han tog emot förskottsbetalning bara jag meddelade vilka skidor jag ville ha och vilken slip. Tjenare, tänkte jag...

Anmälde annonsen till blocket. Hade inte mer att gå på än min egen övertygelse. Att detta handlar om rent blufförsök eller om försäljning av stöldgods. 

Link to comment
Share on other sites

Nu hörde säljaren av sig igen och den här gången lyckades jag få ur honom ett Swishnr.

En intressant gök, minst sagt. 9 domar på sig, främst på meriter inom bedrägerinäringen.

Tipsade blocket och skickade domstolsnummer från senaste dom som gav fängelsepåföljd. Vet faktiskt inte om de vill/kan agera på det?
Han borde inte få ha ett konto på blocket. Det är min enkla åsikt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...