Volevodin Posted September 15 Report Share Posted September 15 Kungen har åkt ett vasalopp och två öppet spår, 1977, 1988 och 1997 och han är nu aktuell då han suttit 50 år på tronen. Det hade varit intressant att intervjua Kungen och höra hans inställning till rökning. Jag skulle ställa följande frågor; 1. Vilket är den snabbaste tiden av samtliga lopp ? 2. Positiva och negativa erfarenheter av loppen 3. Rökte Kungen vid någon av sina vasalopp och var han i så fall medveten om förlusten i syreupptagning ? 4. Hur gick det att kombinera de kungliga förpliktelserna med träning ? 5. Några andra uthållighetsprov som Kungen genomfört ? 6. Motionerar Kungen något idag ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MC Hammer Posted September 17 Report Share Posted September 17 Vickan borde ju åka 90k.. men vi kan såklart inte tvinga henne. Noterar också att prinsessan Estelle fyller 12 år samma dag som Vasaloppet 30. Vore väl perfekt att ta en 30 k skidtur då. Kanske ihop med morfar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anl Posted September 20 Report Share Posted September 20 On 9/15/2023 at 10:47 PM, Volevodin said: Kungen har åkt ett vasalopp och två öppet spår, 1977, 1988 och 1997 och han är nu aktuell då han suttit 50 år på tronen. Det hade varit intressant att intervjua Kungen och höra hans inställning till rökning. Jag skulle ställa följande frågor; 1. Vilket är den snabbaste tiden av samtliga lopp ? Saxat från Google: Carl XVI Gustaf var ute de nio milen redan 1977 och korsade mållinjen på 8:12:41. Tio år senare åkte den då 40:åriga statschefen öppet spår och nöjde sig med 7:09 45. Ytterligare tio år senare åkte han öppet spår igen, då på 7:37:00. 2. Positiva och negativa erfarenheter av loppen 3. Rökte Kungen vid någon av sina vasalopp och var han i så fall medveten om förlusten i syreupptagning ? 4. Hur gick det att kombinera de kungliga förpliktelserna med träning ? 5. Några andra uthållighetsprov som Kungen genomfört ? 6. Motionerar Kungen något idag ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Volevodin Posted September 20 Author Report Share Posted September 20 Jag kommer ihåg vasaloppet 1987, då han åkte på 8.12 coachad av Bengt-Herman Nilsson, att en del var väldigt stolta över att de slagit Kungen. Själv åkte jag inte det året, då jag hade ett break några år efter det 10:e. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Per Gu Posted September 20 Report Share Posted September 20 Jag skulle nog bara fråga kungen när han ska avgå. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Carl A Posted September 27 Report Share Posted September 27 En Bernadotte abdikerar inte, länge leve Kungen!! Ur ngn intervju m Konungen nyligen: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Volevodin Posted September 27 Author Report Share Posted September 27 2 hours ago, Carl A said: En Bernadotte abdikerar inte, länge leve Kungen!! Ur ngn intervju m Konungen nyligen: Han borde ha frikort på Daniels gym (om han nu har det kvar) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars-Erik Posted October 15 Report Share Posted October 15 "Jag kommer ihåg vasaloppet 1987, då han åkte på 8.12 coachad av Bengt-Herman Nilsson, att en del var väldigt stolta över att de slagit Kungen. Själv åkte jag inte det året, då jag hade ett break några år efter det 10:e." Själv åkte jag på 5.40 det året (placering si så där 550) så kungen med coach var väl i Oxbergstrakten när jag gick i mål. Eftersom du Volevodin alltid visat att du vill uppmärksamma din Veterankollega så skulle väl en fråga kunnat vara: Känner kungen Skidforums egna kung i Vasaloppet, som numera åkt Vasalopp i 50 år (totalt 76 lopp mellan Sälen-Mora) och fortfarande alltid med ett leende på läpparna, alltid utan speciall coach och utan glidvalla dessutom? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ola på Österlen Posted October 16 Report Share Posted October 16 On 9/20/2023 at 7:58 PM, Per Gu said: Jag skulle nog bara fråga kungen när han ska avgå. Du menar när kungafamiljen ska "vända blad"? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Per Gu Posted October 18 Report Share Posted October 18 Ja just det. Med risk för att gå ot. Så tycker jag kungahuset kan privatiseras. Låt de fortsätta att leka kung och drottning men de får lösa finansieringen själva. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts