Victor33 Posted October 1 Report Share Posted October 1 Hej Är sugen på å köpa stakskidor samt ett par styra stavar. Väger ca 85kg. Är motionär och hade velat slippa lägga 10000+ på skidor. Hur stor skillnad är det på ett par fischer(tävlingsskida) jämfört med tex https://m.skidsport.nu/sv/articles/1.1865.37920/atomic-redster-dp-192?gclid=CjwKCAjwseSoBhBXEiwA9iZtxsQXMK4lbOy6vJ52ke40J2h6CwJ4zTn2mPHUX03ip5H8MaLba2vMmxoCRIMQAvD_BwE Tror ni äns jag märker något? Några specifika stavar ni föreslår? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MSO Posted October 2 Report Share Posted October 2 Rent generellt känns det som det sällan är en bra idé att gå på (bortvalda) reaskidor, men det finns väl undantag från den regeln säkert. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Per Gu Posted October 2 Report Share Posted October 2 On 10/1/2023 at 10:06 AM, Victor33 said: Hej Är sugen på å köpa stakskidor samt ett par styra stavar. Väger ca 85kg. Är motionär och hade velat slippa lägga 10000+ på skidor. Hur stor skillnad är det på ett par fischer(tävlingsskida) jämfört med tex https://m.skidsport.nu/sv/articles/1.1865.37920/atomic-redster-dp-192?gclid=CjwKCAjwseSoBhBXEiwA9iZtxsQXMK4lbOy6vJ52ke40J2h6CwJ4zTn2mPHUX03ip5H8MaLba2vMmxoCRIMQAvD_BwE Tror ni äns jag märker något? Några specifika stavar ni föreslår? När det kommer till stavar kan jag rekommendera skistart dimond. Verkar vara slut i lager just nu men för priset så är det en väldigt bra stav. Tycker att lager157:s nya stav verkar intressant också den ligger på 2500 vilket är mycket men inte så dyrt för en toppmodell. jag har ett par madshus stakskidor men har inte använt dem så mycket. Har ett par salomon s-lab (vanlig klassisk) som alltid har gått bättre på tester. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Victor33 Posted October 2 Author Report Share Posted October 2 10 hours ago, MSO said: Rent generellt känns det som det sällan är en bra idé att gå på (bortvalda) reaskidor, men det finns väl undantag från den regeln säkert. Det kanske är den bistra sanningen. Sen behöver ju inte alltid det värsta(dyraste) vara det bästa när man inte är elit. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Victor33 Posted October 2 Author Report Share Posted October 2 5 hours ago, Per Gu said: När det kommer till stavar kan jag rekommendera skistart dimond. Verkar vara slut i lager just nu men för priset så är det en väldigt bra stav. Tycker att lager157:s nya stav verkar intressant också den ligger på 2500 vilket är mycket men inte så dyrt för en toppmodell. jag har ett par madshus stakskidor men har inte använt dem så mycket. Har ett par salomon s-lab (vanlig klassisk) som alltid har gått bättre på tester. Skall spana in dem, tack. Har även kollat lite på lager157s, kanske får bli ett par sådana. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
moh Posted October 3 Report Share Posted October 3 Skigo race 1,0. Mycket stav för pengen som det så fint heter. Köp Skigo Attack Series Race 1,0 Powestrap 2,0 BOA med fri frakt på nätet - Skistart.com Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Volevodin Posted October 3 Report Share Posted October 3 Viktigt är väl att de inte nyper, om du går upp på tå i stakningen, samt att de har bra tryckzoner. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts