Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Stakskida


Victor33

Recommended Posts

Hej

Är sugen på å köpa stakskidor samt ett par styra stavar. Väger ca 85kg.

Är motionär och hade velat slippa lägga 10000+ på skidor. Hur stor skillnad är det på ett par fischer(tävlingsskida) jämfört med tex https://m.skidsport.nu/sv/articles/1.1865.37920/atomic-redster-dp-192?gclid=CjwKCAjwseSoBhBXEiwA9iZtxsQXMK4lbOy6vJ52ke40J2h6CwJ4zTn2mPHUX03ip5H8MaLba2vMmxoCRIMQAvD_BwE

 

Tror ni äns jag märker något?

 

Några specifika stavar ni föreslår? 

Link to comment
Share on other sites

On 10/1/2023 at 10:06 AM, Victor33 said:

Hej

Är sugen på å köpa stakskidor samt ett par styra stavar. Väger ca 85kg.

Är motionär och hade velat slippa lägga 10000+ på skidor. Hur stor skillnad är det på ett par fischer(tävlingsskida) jämfört med tex https://m.skidsport.nu/sv/articles/1.1865.37920/atomic-redster-dp-192?gclid=CjwKCAjwseSoBhBXEiwA9iZtxsQXMK4lbOy6vJ52ke40J2h6CwJ4zTn2mPHUX03ip5H8MaLba2vMmxoCRIMQAvD_BwE

 

Tror ni äns jag märker något?

 

Några specifika stavar ni föreslår? 

När det kommer till stavar kan jag rekommendera skistart dimond. Verkar vara slut i lager just nu men för priset så är det en väldigt bra stav. 

Tycker att lager157:s nya stav verkar intressant också den ligger på 2500 vilket är mycket men inte så dyrt för en toppmodell. 

 

jag har ett par madshus stakskidor men har inte använt dem så mycket. Har ett par salomon s-lab (vanlig klassisk) som alltid har gått bättre på tester. 

 

Link to comment
Share on other sites

10 hours ago, MSO said:

Rent generellt känns det som det sällan är en bra idé att gå på (bortvalda) reaskidor, men det finns väl undantag från den regeln säkert. 

Det kanske är den bistra sanningen. Sen behöver ju inte alltid det värsta(dyraste) vara det bästa när man inte är elit. 

Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, Per Gu said:

När det kommer till stavar kan jag rekommendera skistart dimond. Verkar vara slut i lager just nu men för priset så är det en väldigt bra stav. 

Tycker att lager157:s nya stav verkar intressant också den ligger på 2500 vilket är mycket men inte så dyrt för en toppmodell. 

 

jag har ett par madshus stakskidor men har inte använt dem så mycket. Har ett par salomon s-lab (vanlig klassisk) som alltid har gått bättre på tester. 

 

Skall spana in dem, tack. 

Har även kollat lite på lager157s, kanske får bli ett par sådana.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...