Soccercalle Posted October 1 Report Share Posted October 1 Förra vintern vägde jag runt 103 kg när jag köpte ett par nya skinnskidor från Fischer (deras värsta). Då var jag gansla pessimistisk till min förmåga att gå ned i vikt. Nu 10 månader senare väger jag 89 kg och är orolig över om skidorna ska gå att använda. Vad tror ni, går det att använda skidorna? Det är ju skinnskidor så det är ju inte bara att förlänga fästzonen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trampe Posted October 1 Report Share Posted October 1 Om du har flyt så passar dina skinnskidor rent av bättre till din nya vikt..... Man hör ofta att skinnskidor väljs för mjuka. Vet inte hur det blev i ditt fall men prova du att åka på dem först innan du börjar oroa dig för mycket. Grattis förresten till viktminskningen! Du blir farligt snabb i spåret... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ola på Österlen Posted October 1 Report Share Posted October 1 Vad har du för bindningar? MOVe- bindning och viktminskning kan vara en vinnande kombo vid skinskidor. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Carl A Posted October 1 Report Share Posted October 1 Kommer sannolikt gå mkt bra. Du har nog dessutom såväl bättre teknik som mer styrka nu att trycka fast skidan. Kommer gå fort för dig i vinter! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts