Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Tips på merino underställ?


Fredrik H

Recommended Posts

On 10/28/2023 at 3:41 PM, MC Hammer said:

Har inget sådant underställ men jag har ett par strumpor av märket Smartwool som blivit väldigt flitigt använda till skidor/rullskidor/traillöpning och de håller bra. Så det kan ju va ett märke att kolla upp.  

Intressant, men då jag sökte efter omdömen på dessa, hitta jag denna: https://www.welostthemap.com/smartwool.html

Link to comment
Share on other sites

Är också på jakt efter ett underställ. Någon ide på vilken tjocklek man ska leta efter (just för längdskidåkning då).

Eller är står sig tex craft active extreme x? Är ju enkelt att variera klädsel under träning tänker jag, men hur är det vid tävling?
Antag att man bara kör underställ + tävlingsdräkt, någon rekommendation på underställ då om det är -10 respektive -20?

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Icebreaker har riktigt bra kvalitet på underställsbyxor och underställströjor. Mina underställsbyxor har jag använt sedan ~2012 och de har precis gett upp och blivit slitna i grenen (cyklat en hel del med dem). Så blev ett par nya likadana. Tjockleken 200g/m2 kör jag på dem.

Ska man tävla eller högintensiv träning så skulle jag inte använda ull, typ Craft Extreme istället.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...