Fredrik H Posted October 28, 2023 Report Share Posted October 28, 2023 Har nu senast haft ett merino underställ av märket Devold, men de höll inte länge. Finns det tips på något märke som har bättre hållbarhet? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MC Hammer Posted October 28, 2023 Report Share Posted October 28, 2023 Har inget sådant underställ men jag har ett par strumpor av märket Smartwool som blivit väldigt flitigt använda till skidor/rullskidor/traillöpning och de håller bra. Så det kan ju va ett märke att kolla upp. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fredrik H Posted October 29, 2023 Author Report Share Posted October 29, 2023 On 10/28/2023 at 3:41 PM, MC Hammer said: Har inget sådant underställ men jag har ett par strumpor av märket Smartwool som blivit väldigt flitigt använda till skidor/rullskidor/traillöpning och de håller bra. Så det kan ju va ett märke att kolla upp. Intressant, men då jag sökte efter omdömen på dessa, hitta jag denna: https://www.welostthemap.com/smartwool.html Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Felix Neldemo Posted November 3, 2023 Report Share Posted November 3, 2023 Jag köpte två underställströjor av märket Aklima när granngården hade utförsäljning av dem, verkar hålla bra och lagom varm att ha under en vindjacka iallafall ned mot nån minusgrad. Enda minuset är att de är ganska stora i halsen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
NiklasS Posted November 5, 2023 Report Share Posted November 5, 2023 Är också på jakt efter ett underställ. Någon ide på vilken tjocklek man ska leta efter (just för längdskidåkning då). Eller är står sig tex craft active extreme x? Är ju enkelt att variera klädsel under träning tänker jag, men hur är det vid tävling? Antag att man bara kör underställ + tävlingsdräkt, någon rekommendation på underställ då om det är -10 respektive -20? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ola på Österlen Posted November 6, 2023 Report Share Posted November 6, 2023 Woolnet är bra för att hålla svetten borta från huden och ge en isolerande rymd. Kanske inte det mest hållbara men ger inte "kall rygg" vid pauser som ett vanligt merinoställ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morakniven Posted November 27, 2023 Report Share Posted November 27, 2023 Icebreaker har riktigt bra kvalitet på underställsbyxor och underställströjor. Mina underställsbyxor har jag använt sedan ~2012 och de har precis gett upp och blivit slitna i grenen (cyklat en hel del med dem). Så blev ett par nya likadana. Tjockleken 200g/m2 kör jag på dem. Ska man tävla eller högintensiv träning så skulle jag inte använda ull, typ Craft Extreme istället. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts