MC Hammer Posted November 18, 2023 Report Share Posted November 18, 2023 Om man inte har några tävlingsambitioner och föredrar fri stil. Och inte vill bryta medaljårssviten. Och vill ha en härlig upplevelse i fösta hand. Och bara vill åka 1 lopp i VL-veckan. Skulle ni då ta ÖSM eller NV90 ?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LFN Posted November 19, 2023 Report Share Posted November 19, 2023 Nattvasan, bara för att jag aldrig har gjort det. Kul att testa något nytt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
larsbern Posted November 21, 2023 Report Share Posted November 21, 2023 Öppet Spår måndag ligger i min plan även denna säsong. Nattvasan är magisk om det inte är för jävla kallt som när jag åkte 2018 & 2019. Nu när man får åka singel finns ju en risk att det blir ensamt om man är lite raskare i spåret men lappsjuka är väl inget för längdåkare. Jag blev glatt överraskad av ÖSM senast. Speciellt som jag har ruttnat på alla köer dagen VL och att skejta är roligare än att stå och pumpa i spåret. Se till att överdriva din självseedning för jag fick åka om en del som gått i första gruppen. Dessutom större chans att hitta kompisar som håller liknande tempo. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ola på Österlen Posted November 21, 2023 Report Share Posted November 21, 2023 Nattvasan. För att få släcka pannlampan och mys-skejta i fackelsken. ÖSM skejt är som ÖS men skejt. Varken mer eller mindre. Nattvasan är inte "som" något annat lopp. Inte ens vi långsammas natt på Nordenskiöldsloppet är som Nattvasan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts