Guswalker Posted December 14, 2023 Report Share Posted December 14, 2023 Hej! Jag skall gå på föräldraledighet i dagarna och skulle vilja ta vara på tiden som dottern sover till att få till lite träning här hemma. Kommer alltså ha svårt att ta mig till ett gym eller ut i spåren, utan det skall gå att göra hemma med minimal utrustning (behövs en kettlebell eller några vikter så kan det såklart införskaffas). Om ni hade haft 30-60 minuter per dag att köra något pass hemma som skall gynna stakning, vad hade ni då lagt den tiden på? Stort tack i förhand! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maria Snö Posted December 14, 2023 Report Share Posted December 14, 2023 Lagom kondition har ett nytt avsnitt om styrketräning för skidåkare med Cecilia Kalla. Kanske kan ge dig tips? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anl Posted December 14, 2023 Report Share Posted December 14, 2023 Plankan, armhävningar, dips mellan två stolar med fötterna framför resp bakom. Fixa något för att kunna göra chins. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Per Gu Posted December 14, 2023 Report Share Posted December 14, 2023 Om du har möjlighet skulle jag skaffat en skierg eller liknande. Det är guld värt att ha som småbarnsförälder. Ski-ergen är dyr men verkligen värd pengarna. Ett billigare alternativ som dessutom är lätt att placera är inski Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts