PinkSanta Posted January 7 Report Share Posted January 7 Halloj! Har ärvt ett par längdskidor med pjäxor och stavar. Stavarna är av märket techno pro vision 60 carbon. Nu är det något som GLIDER och fastnar ibland på den ene stavens på insida och väger ca 18 gram. Min fråga är ska det finnas något i den andre staven utan, för att stadga, dämpa eller whatever och i såfall ska den sitta i läge högt eller lågt? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MC Hammer Posted January 8 Report Share Posted January 8 Jag gissar att det är nån habrovink som föregående ägare gjort. T.ex. för att skarva/förlänga röret under handtaget. Värm bort handtaget och kolla! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PinkSanta Posted January 8 Author Report Share Posted January 8 Ok? Tack Ja då får jag kolla vad det finns för påskägg däri. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Carl A Posted January 9 Report Share Posted January 9 ngn som smugglat narkotika i stavarna, 18 gram heroin betingar många pengar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PinkSanta Posted January 14 Author Report Share Posted January 14 Såååå... nu var den frågan löst. Vad är 18gram i en stav? Färg från stavproduktionen som ännu inte helt torkat, men nästan. Har suttit länge tills färgen torkat såpass att den inte varit så flexibel längre. Först då kom den att lossna i en ordentlig stakning. Inte alls vad jag väntat mig. :-)) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts