Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Pannlampa Nattvasa


suillusbovinus

Recommended Posts

Jag ska åka min första Nattvasa (30 km), men det återstår ännu att skaffa pannlampa för detta. Har någon med erfarenhet rekommendationer på vad man bör ha för lampa? Någon som åkt eller någon som tror sig veta ändå? I min stad (sportbutiker och Clas Ohlson) har jag sett att det finns Silva MR400 ("400 true lumen"), Silva CROSS TRAIL 5R ("500 true lumen") och Silva TRAIL RUNNER Free 2 Hybrid ("500 true lumen"). Är någon av dem ett lämpligt val? I så fall vilken? Jag har även sett "Headlamp" från McKinley, men det är något som verkar ha betydligt färre lumen. Tips, någon?

Link to comment
Share on other sites

Behöver inte så mycket ljus (lumen) för skidåkning, funkar med en billigare lampa. Ska den användas till annat utan vit snö runt omkring så kan den få kosta lite mer. Jag kör med en gammal Solar storm med två ledar som funkar utmärkt till rullskidor, löpning, mtb, hugga ved mm. Har även den gamla Magicshine 808 och några kopior på den, de funkar utmärkt de också. Ska man cykla väldigt teknisk mtb, fort, på nytt okänt ställe kan det kanske vara motiverat med en värstinglampa för mer än 1000 kr annars inte, tycker jag. Satsa hellre pengar på extra batteri.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...