Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Fischer NIS


Stefan Sand

Recommended Posts

Kan någon (Finn 2 kanske) förklar varför i he..........te Fischer inte väljer att plocka hem RCS skidor med NIS plattan till Sverige?

 

Testade ju ett par Carbonlite med NIS i samband med Vasaloppet i vintras. Hade ju mentalt ställt in mig på ett inköp men så dyker Pölder katalogen upp och man tappar hakan. Hur tänker dom?

Link to comment
Share on other sites

Kan någon (Finn 2 kanske) förklar varför i he..........te Fischer inte väljer att plocka hem RCS skidor med NIS plattan till Sverige?

 

Testade ju ett par Carbonlite med NIS i samband med Vasaloppet i vintras. Hade ju mentalt ställt in mig på ett inköp men så dyker Pölder katalogen upp och man tappar hakan. Hur tänker dom?

Officiellt är anlednigen att: Salomon har förstor marknadsandel på pjäxsidan fortfarande i sverige.. de flesta kunder åkter med salomon bindningar

 

men jag fattar inte bara borra rakt igenom plattan ifall man inte vill ha NNN. Blir nästan bara bättre med nis platta och salomonbindning.

 

På Racing kommer den finnas i Sverige.

 

Nu laddar jag för 4h cykel på fm.

Link to comment
Share on other sites

Enligt uppgift är det produktionsrelaterat. De har, såvitt jag förstått det, i dagsläget endast möjlighet att montera NIS-plattan manuellt.

 

Mig veterligen så kan du bara få NIS-platta om du kan få tag på fabriksskidor. Jag har naturligtvis beställt ett par... :)

Var kan man göra det?

 

Officiellt är anlednigen att: Salomon har förstor marknadsandel på pjäxsidan fortfarande i sverige.. de flesta kunder åkter med salomon bindningar

 

men jag fattar inte bara borra rakt igenom plattan ifall man inte vill ha NNN. Blir nästan bara bättre med nis platta och salomonbindning.

 

På Racing kommer den finnas i Sverige.

Om jag vore marknadsansvarig på Fischer skulle jag aldrig acceptera en sådan anledning. Fischers syfte måste ju vara att få sälja pjäxor också och då måste man väl försöka få ut NIS plattan...........

Och det går ju som du säger att montera Salomon på NIS plattan också!

Link to comment
Share on other sites

Enligt uppgift är det produktionsrelaterat. De har' date=' såvitt jag förstått det, i dagsläget endast möjlighet att montera NIS-plattan manuellt.

 

Mig veterligen så kan du bara få NIS-platta om du kan få tag på fabriksskidor. Jag har naturligtvis beställt ett par... :)[/quote']

Var kan man göra det?

 

Officiellt är anlednigen att: Salomon har förstor marknadsandel på pjäxsidan fortfarande i sverige.. de flesta kunder åkter med salomon bindningar

 

men jag fattar inte bara borra rakt igenom plattan ifall man inte vill ha NNN. Blir nästan bara bättre med nis platta och salomonbindning.

 

På Racing kommer den finnas i Sverige.

Om jag vore marknadsansvarig på Fischer skulle jag aldrig acceptera en sådan anledning. Fischers syfte måste ju vara att få sälja pjäxor också och då måste man väl försöka få ut NIS plattan...........

Och det går ju som du säger att montera Salomon på NIS plattan också!

inte fan kan du montera nisplattan i efterhand! men bjuder du jonsson på någon öl så går de nog att få tar på racingskidor med nisplatta på.

 

kommer väl vara nis platta på de enklare modellerna RSC osv har jag för mig

 

 

blev bara 3h cykel.. kallt, trött man e bra nog svag..

Link to comment
Share on other sites

inte fan kan du montera nisplattan i efterhand!

Vem har sagt att man kan det............inte jag i alla fall..........men man kan montera en Salomon bindning på en NIS platta genom att skruva rakt igenom :)

 

men bjuder du jonsson på någon öl så går de nog att få tar på racingskidor med nisplatta på.

Kan kanske göra ett försök!

 

kommer väl vara nis platta på de enklare modellerna RSC osv har jag för mig

Vad jag sett endast på RCR........och att kliva ner dit känns inte helt komfortabelt......så snabb som jag är........... :)

Link to comment
Share on other sites

inte fan kan du montera nisplattan i efterhand!

Vem har sagt att man kan det............inte jag i alla fall..........men man kan montera en Salomon bindning på en NIS platta genom att skruva rakt igenom :)

 

men bjuder du jonsson på någon öl så går de nog att få tar på racingskidor med nisplatta på.

Kan kanske göra ett försök!

 

kommer väl vara nis platta på de enklare modellerna RSC osv har jag för mig

Vad jag sett endast på RCR........och att kliva ner dit känns inte helt komfortabelt......så snabb som jag är........... :)

jo men är int ehelt enkelt att montera en nisplatta på skidan utan skruvar. och när du skruvar fast plattan så har du tappat en av funktionerna med nis. eftesom den plattan är svetsad på nått sett. så skulle vilja se ett gör de själv kit där du limmar fast plattan i skidan:)

 

allt under toppmodellen kan man skippa att valla då kan man lika gärna stålsikla;)

Link to comment
Share on other sites

Kan någon (Finn 2 kanske) förklar varför i he..........te Fischer inte väljer att plocka hem RCS skidor med NIS plattan till Sverige?

 

Testade ju ett par Carbonlite med NIS i samband med Vasaloppet i vintras. Hade ju mentalt ställt in mig på ett inköp men så dyker Pölder katalogen upp och man tappar hakan. Hur tänker dom?

Officiellt är anlednigen att: Salomon har förstor marknadsandel på pjäxsidan fortfarande i sverige.. de flesta kunder åkter med salomon bindningar

 

men jag fattar inte bara borra rakt igenom plattan ifall man inte vill ha NNN. Blir nästan bara bättre med nis platta och salomonbindning.

 

På Racing kommer den finnas i Sverige.

 

Nu laddar jag för 4h cykel på fm.

Finn2: Vet du om Fischers skidor med resp. utan nisplattan är lika uppbygda eller ej? Madshusskidorna sägs ju vara lite olika byggda om de är gjora för NIS eller ej.

Link to comment
Share on other sites

Enligt uppgift är det produktionsrelaterat. De har' date=' såvitt jag förstått det, i dagsläget endast möjlighet att montera NIS-plattan manuellt.

 

Mig veterligen så kan du bara få NIS-platta om du kan få tag på fabriksskidor. Jag har naturligtvis beställt ett par... :)[/quote']

Var kan man göra det?

Fram till för ett par veckor sedan så gick det att beställa här:

 

http://www.skiandrun.se/

 

Du får kanske hoppas på eventuella "överex"

Link to comment
Share on other sites

jo men är int ehelt enkelt att montera en nisplatta på skidan utan skruvar. och när du skruvar fast plattan så har du tappat en av funktionerna med nis. eftesom den plattan är svetsad på nått sett. så skulle vilja se ett gör de själv kit där du limmar fast plattan i skidan:)

 

allt under toppmodellen kan man skippa att valla då kan man lika gärna stålsikla;)

Nu blev du nog lite seg efter ditt cykelpass igår! Jag menar själklart att NIS plattan redan sitter på skidan och att du på den befintliga plattan monterar Salomon bindningen :)

 

Hehehe, vi får väl se om man behöver valla någon skida överhuvudtaget (förutom fästvalla) :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Jag blev förvånad när inte RCS kom med NIS. Svaret jag fick från en Fischer-säljare var att man inte hunnit ta fram en racingpjäxa än med Rottefella som var bra nog...

 

Konstigt då att tex Bull Ski & Kajakk har RCS med NIS och att racingpjäxan har NNN...

 

Jag tycker det är lite dåligt att dom mesta RCS verkar komma utan platta i år då man väntat sig detta.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Bra om du får igång finn2 igen, RoF, har saknat honom här på forumet en tid.

 

Men han skrev att han INTE skulle ha NNN utan montera dit Salomonbindning i stället. Det jag kan tänka mig blir bättre är att en skida med NIS inte ändrar sig något i spannet pga montering med skruvar, vilket faktiskt hänt på skidor utan NIS.

 

Lite roligt att läsa diskussionen mellan Stefan Sand och finn2, med facit i hand har ju det som Stefan ifrågasatte slagit in nu när NIS-plattan blivit standard på Fischerskidorna och man även konkurrerar på pjäxsidan med NNN-skor.

Link to comment
Share on other sites

Bra om du får igång finn2 igen, RoF, har saknat honom här på forumet en tid.

 

Men han skrev att han INTE skulle ha NNN utan montera dit Salomonbindning i stället. Det jag kan tänka mig blir bättre är att en skida med NIS inte ändrar sig något i spannet pga montering med skruvar, vilket faktiskt hänt på skidor utan NIS.

Jag upptäcker precis hur jag rört ihop bindningsssystemens namn i mina inlägg. Jag var trött igår kväll. Jag menar förstås Salomons bindning på NIS-plattan.

 

Robert

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...