Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Anmälan Vasaloppet och vinterveckan 2025


Recommended Posts

Förmodar att de flesta har sett att det går att anmäla sig redan nu om man har förtur, och att anmälan för alla andra öppnar imorgon 22/2 kl 10. Med tanke på att 2024 varit slutsålt sedan länge och att det just nu är många som jagar startplatser, tror ni att det kommer bli lapp på luckan direkt för VL 2025 ??

Annan grej som är ny för denna gång är att det är 20% rabatt på anmälningsavgiften till alla vinterlopp utom VL, fram till 27/3.

Link to comment
Share on other sites

Det var nyheter för mig, tack för tipset!

Såklart ingen rabatt på tidig anmälan till VL, man får vänta på veteranstatus för att få ner priset… en stund kvar.

Jag vågar inte gissa på anmälningstryck iom att jag trodde det skulle gå ner i år… räknade med många avbokningar men så verkar inte vara fallet.

Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, MC Hammer said:


Annan grej som är ny för denna gång är att det är 20% rabatt på anmälningsavgiften till alla vinterlopp utom VL, fram till 27/3.

Vill minnas att denna märkligt konstruerade rabatt dök upp redan förra året?

Varför inte rabatt på alla lopp om man anmäler sig tidigt.....

Link to comment
Share on other sites

Anmäld! Känns konstigt att anmäla sig redan innan årets lopp. Gällande rabatten så är det nog så att den inte behövs för Vasaloppet,  var samma för Cykelvasan där hade de också rabatt på öppet spår men inte på huvudloppet.

 

Link to comment
Share on other sites

Föranmälan har ju funnits i ganska många år nu och jag har läst någonstans att det brukar va 5-6.000 som föranmäler sig. Säkert fler i år med tanken på den otroliga hysterin efter startplatser, 10 dagar kvar och priserna går upp 🤪

Link to comment
Share on other sites

On 2/21/2024 at 7:30 PM, Trampe said:

Vill minnas att denna märkligt konstruerade rabatt dök upp redan förra året?

Varför inte rabatt på alla lopp om man anmäler sig tidigt.....

Givetvis för att de vet att Vasaloppet blir fullt oavsett. Varför skulle de ge rabatterat pris på det loppet då? De vill ju dra in pengar på övriga lopp och då locka med att man får rabatt om man anmäler sig tidigt 🙂

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...