Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Hur många lagningar hinner man med på vasaloppet?


janolm

Recommended Posts

Hej, jag ska åka med och langa vätska åt en åkare runt placering 1000. Vi är två personer i en bil. Hur många gånger är det rimligt att vi hinner ut i spåret för langning? Finns det någon som kan rekommendera ett upplägg. Första langningen hade jag tänkt mellan Smågan och Mångsbodarna. Jag har själv åkt några gånger i led 1 och 2, men utan langning och har ingen erfarenhet av att langa själv på VL.

Link to comment
Share on other sites

Jag har legat runt 1000 i placering och brukar få langning vid Tennäng, evertsbergssjöarna ibland, sen mellan vasslan och oxberg och en sista gång runt läde. 
Mellan Smågan och Mångsbodarna finns nog risk och bli fast rätt länge finns ju inga naturliga stopp där. Bilen ska nog försöka åka rätt tidigt från start för att komma före den värsta rusningen. 

Link to comment
Share on other sites

jag har haft en ypperlig sportdirektör som med ganska stor husbil lyckades langa i stort varje officiell vasaloppskontroll från Mångsbodarna, till en i led 2 och en i led 3. Flera år. - Fast sådana sportdirektörer växer inte på träd.

 

Link to comment
Share on other sites

Jag har funderat på att langa, som sagt någonstans efter Smågan, innan Evertsbergs sjöarna, Björnarvet och Läde. Kanske någon bonus om allt flyter på bra. Vi är ju uppe några dagar innan så jag hinner nog reka första lagningen. Det året jag åkte som bäst han jag precis få en slurk av elitservicen där någon stans.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Det blev langning innan Evertsbergs sjöarna, Björnarvet och Läde. Det hade inte varit något problem att hinna med fler ställen. Vi stannade och hejade på dom 100 första i Mångsbodarna. Vi han också se täten innan Evertsbergs sjöarna. Förvånansvärt lite trafik efter Mångsbodarna. Vi hoppade över första ställer som vi tänkt (efter smågan). Det verkade som om det var enkelriktat, så man var nog tvungen att åka in förbi Smågan och sedan vidare för att sedan komma ut på stora vägen ca: halvägs till Mångsbodarna. Kanske var man tvungen att ha tillstånd för att åka den vägen??

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...