Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Val av Rullskidor - Tips och Trix


Dollan96

Recommended Posts

Hej skidälskare. 
 

Står i begrepp om att införskaffa mina första rullskidor - vad finns att tänka på i val av utrustning? 
 

Jag är skidvan, ligger precis utanför startled 4 i Vasaloppet och med lite sommarträningen kan jag förhoppningsvis inta startled 4 samt övertyga psyket om att ta DP-skidorna till start.

ser fram emot att ta del av era tips och trix!

Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, Dollan96 said:

Hej skidälskare. 
 

Står i begrepp om att införskaffa mina första rullskidor - vad finns att tänka på i val av utrustning? 
 

Jag är skidvan, ligger precis utanför startled 4 i Vasaloppet och med lite sommarträningen kan jag förhoppningsvis inta startled 4 samt övertyga psyket om att ta DP-skidorna till start.

ser fram emot att ta del av era tips och trix!

Ska du bara träna eller även kanske tävla också?

Träning - Tyngre motstånd. Gärna 3:or men kanske till och med även 4:or bak och 2:or fram vilket blir ännu lite tyngre men inte fullt så tungt som 4:or runt om. Själv kör jag Elpex 4:or bak. Testat billiga 4:or från Skistart som var helt förkastliga i komforten att åka på. Verkligen stenhårda. Elpex, Swenor, IDT är alla fina att åka på.

IDT brukar sälja ut lite använda tävlingsskidor och Demo skidor här på deras outlet sida.

https://idtsports.com/outlet


Tävling - Behöver du 2:or, gärna Skimaterias blåa hjul då dessa är totalt överlägsna nu. Rullar sjukligt bra. Förstår inte hur de kan ha blivit godkända. Men men. Ska man tävla och ha någon chans så måste man ha dessa nu.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...