Fritzon(igen) Posted April 7 Report Share Posted April 7 Har ett par gamla Fischer skidor med limmad platta på vilka jag tidigare haft en SNS-bindning skruvad ovanpå. Tänkte försöka mig på att nu snygga till hålen och fylla igen dem och sätta på en bindning kompatibel med Prolink. Har försökt leta men hittar inte vilken typ av platta det är och följaktligen inte vilken typ av bindning den är kompatibel med. Någon som vet? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ola på Österlen Posted April 7 Report Share Posted April 7 Rottefella NIS (Accelerator mfl) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fritzon(igen) Posted April 7 Author Report Share Posted April 7 43 minutes ago, Ola på Österlen said: Rottefella NIS (Accelerator mfl) Aha, toppen. Tack! Då får det bli ett par accelerator! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
artur Posted April 7 Report Share Posted April 7 Det är inte helt enkelt att fylla igen borrhålen utan att det också gör det lite tajtare att få på en NIS-bindning. Ett alternativ är ju att skruva i en Prolink-bindning. De brukar passa i de gamla hålen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fritzon(igen) Posted April 7 Author Report Share Posted April 7 11 minutes ago, artur said: Det är inte helt enkelt att fylla igen borrhålen utan att det också gör det lite tajtare att få på en NIS-bindning. Ett alternativ är ju att skruva i en Prolink-bindning. De brukar passa i de gamla hålen. Okej, tänkte att det vore bra att kunna justera lite. Ska ha dem som stakskidor i kallföre och tänkte ha bindningen lite längre bak än tidigare. Har hört att man ska kunna fylla igen och använda nis-plattan men det är möjligt att det inte går. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fredrik H Posted April 7 Report Share Posted April 7 Det är en Rottefella NIS platta. Den är kompatibel med Rottefellas NNN bindningar för NIS. Rottefellas NNN bindningar är kompatibla med alla NNN och Prolink pjäxor. Ska nog inte vara något problem att fylla hålen med epoxy och sedan skära bort det som blir över när det torkat, men de lägen där hålen varit kan vara svårt att få fixade så att de går att använda. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
larsbern Posted April 7 Report Share Posted April 7 Just skruvhålen i mitten kan paja hacken lite för Rottefellas skjutbara bindningar har jag märkt men som sagt går det att fixa till med en vass kniv. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MSO Posted April 8 Report Share Posted April 8 Du kan behöva fila/dremla lite för att få den att gå smooth, men det bör gå ändå. Iaf skapligt. Jag har gjort precis detsamma på ett par och det blev ändå rimligt ok. Om än en touch trögt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pask Posted April 8 Report Share Posted April 8 Det finns speciella plastpluggar som man kan slå i bindningshål. Sådana har jag använt med bra resultat. Du kan även sätta en Rottefella Move på din platta, om du köper en som är gjord för NIS 1.0. Det behövs dock en plan yta på skidan ca 10 cm framför plattan, men det ser det ut att finnas på dina skidor. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fritzon(igen) Posted April 9 Author Report Share Posted April 9 20 hours ago, Pask said: Det finns speciella plastpluggar som man kan slå i bindningshål. Sådana har jag använt med bra resultat. Du kan även sätta en Rottefella Move på din platta, om du köper en som är gjord för NIS 1.0. Det behövs dock en plan yta på skidan ca 10 cm framför plattan, men det ser det ut att finnas på dina skidor. Tack för tips!! Har en Rottefella Move Race på det par jag kommer ha som klassiska men de bindningarna är ju lite dyrare så om det inte funkar med plattan känns det ju rätt surt. 🙂 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts