Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Inget Frozen track i Mora!


enklaresport

Recommended Posts

Trevligt om dom kunde ta tag i kanonsnön i Hemus lite mer ordentligt. Var väl problem med högt grundvatten i marken där frozen track planerades, dvs för hög kostnad att kyla om det ens gick.

 

En skidtunnel i Mälardalen/stockholm och en i Göteborgsområdet skulle betyda mycket för svensk skidåkning, satsa på konstsnö i resten av landet så kan vi hålla igång skidåkningen i såväl norr som söder.

Link to comment
Share on other sites

En tunnel är planerad för Täby...senaste jag hörde. Ska stå klar redan 2010. finns det någon som känner till mer om detta?

Jag var vid Ullnabacken för någon vecka sedan och skulle gå lite skidgång då jag stötte ihop med en kille i motorcykelklubben som håller till där.

 

Han berättade att "dom" hade varit där och gjort geologiska tester i backen eftersom det skulle bli både inomhusbacke och skidspår. Eftersom hela backen är grundlagd på en stor hög hushållssopor från 70-talet så rör allt på sig. Enligt killen kunde man se skillnad dag för dag. Att bygga en hall över backen skulle således vara mer eller mindre omöjligt och han trodde inte att det skulle bli något.

 

(Man får nog ta det med en nypa salt eftersom mc-klubben skulle bli av med sin lokal vid ett bygge...)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...