Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Mika Myllylä!


JimBraddock

Recommended Posts

Som alla vet så har det gått utför i M.Myllyläs liv efter skandalen i Lahtis. Rattfylla, skillsmässa, sparken från jobb, ambulansfärder, slagsmål etc etc. Denna nyhet kom senaste idag.

 

http://www.iltalehti.fi/viihde/200712136977292_vi.shtml

 

Någon som kan finska och kan berätta vad som står. Intressant med en tråd där man kan följa vad som händer. Detta är inte menat att vara någon tråd där man kan gotta sig i det tragiska utan jag lider med honom, känns som att han tog sitt liv i samma ögonblick som han lät någon injicera hemohes, epo eller vad det nu kan ha varit.

Link to comment
Share on other sites

Det står om hans rattfylla.

Han säger att han inte har något jobb för tillfället utan väntar ut de rättsliga sakerna med rattfyllan först. Dessutom stod det en liten rad om hans skilsmässa också.

Det har vrait motigt i hans liv, men trebarnsfadern förklarar att han nog klarar sig.

 

Alltså inget att vikt i det..

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 4 weeks later...
  • 1 month later...

- Det enda jag kan är att åka skidor, sa Mika Myllylä då han var liten.

 

Sen träffade han sin fru på skidtävlingar, fick tomt och hus tack vare skidframgångarna, hölls borta från alkoholen tack vare skidträningen osv... Inte så konstigt att det gick som det gick sen när skidkarriären sopades under.

 

Nu verkar dock livet vinna igen, tack var skidåkningen. Myllylä kommer troligtvis att så småningom att börja arbeta inom FIS.

 

http://www1.nrk.no/nett-tv/sport/spill/verdi/49991

Link to comment
Share on other sites

Om karriären är speciellt "finsk" vet jag inte.

Finnarna har varit klantiga nog att åka fast i kontrollerna.

De är förmodligen inte de enda som varit dopade genom åren.

Med de bästa preparaten klarar man sig genom kontrollerna.

Med mycket pengar så kan man vara oren utan att "åka dit".

Ett exempel på detta är Balco-affären. Eller hur?

Men visst är det tragiskt att man vill förstöra sin hälsa med förbjudna substanser.

"Bara" för att få stå högst upp på pallen..

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...