Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Marcialonga


SW

Recommended Posts

Grinden för anmälningar stängde den sista dec och det verkar inte vara lika lätt som Vasaloppet med efteranmälningar där det alltid finns fem gånger så många säljare som köpare av nummerlappar en vecka före start.

 

Är det någon som har tips på hur jag kan nästal mig in i loppet?

Eller har någon blivit akut förkyld och har två startplatser till försäljning?

Flygresorna är i alla fall nera på en krona.

 

SW

Link to comment
Share on other sites

Tack stakarn, min tjej hittade två biljetter hos arrangören. Så nu är vi anmälda, dags att börja träna lite. Men jag tänker med på en massa god mat och vin än ett långlopp, och sidning verkar inte vara så enkelt, så jag får vara beredd på kön och spana efter salami och ost längs spåret.

SW

Link to comment
Share on other sites

Tack stakarn, min tjej hittade två biljetter hos arrangören. Så nu är vi anmälda, dags att börja träna lite. Men jag tänker med på en massa god mat och vin än ett långlopp, och sidning verkar inte vara så enkelt, så jag får vara beredd på kön och spana efter salami och ost längs spåret.

SW

Jag är också intresserad att köpa biljetter till Marcialonga, hur fick ni tag i biljetterna?

Link to comment
Share on other sites

Seedning till Marcialonga är lite knepigt och det går inte att ordna på plats utan det måste göras innan. Eftersom startleden startar med 5-10 min mellan varandra så blir det ingen större trängsel. Däremot kan det bli lite trångt om ni hinner upp tidigare startled.

 

God mat är det iaf garanterat! :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Se till att fixa startplats själva.

Flyg reguljärt, vi flög billigt från Skavsta med Rya till Trevisio (3 mil norr om Venedig)

Hyr bil i Trevision (fråga inte om körväg av biluthyraren)

Vi fick en riktigt upplevelse, sommardäck och 2 st pass på över 2000 meter nöjd via Cortina med fantastiska serpentinvägar och brana stup, endast vi och snövesslorna var ute i vinternatten. Vackraste och kortaste vägen (fågelvägen) men ca 3 h längre visavi motorägen. Sydtyrolen är vansinnigt charmigt, därför egen hyrbil, så att man kan åka runt själv i byarna, nosa rätt på den bästa grappan samt hitta olika längdspår. Naturligtvis tar man samma vindlande hissnande väg tillbaka ner till flyplatsen, men då dagtid.

Boka rum kan man göra i vilken by som helst, ta någon av de större byarna och upplev lite nordostitaliensk atmosfär under tiden.

 

Är man ändå på plats skulle jag sätta av en vecka, men 3-4 dagar funkar också. Vädret är "nästan" vår, fast det är mitt i midvintern. Att boka själv har inte så mycket med priset att göra, men visst blir det billigare, det viktiga är att åka runt själv i egen bil, med karta och compass i Val diFiemme och Val diFasse, har jag för mig de hette. Känns som att kommersialimen inte riktigt hittat dit.

Link to comment
Share on other sites

Jag var med på en bussresa till Marcialonga i fjor som ordnades av Borås SK. Det blev ganska billigt med buss, men det var en lång seg resa. Åker ni från norra Sverige så är det nog flyg som gäller.

 

Dock var det praktiskt att ha med en buss när man är på plats där nere. Den kunde lämna oss vid starten och hämta oss vid målet, köra oss på utflykter mm.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...