Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Gå in i väggen?


helenm

Recommended Posts

Jag har 45 mil i benen och borde egentligen vara nöjd... Ska åka öppet spår för andra gången och är i bra form. Men plötsligt är jag orkeslös! Längtar inte längre efter skidåkningen, känner mest oro och press. Det här skulle vara en kul grej med 2 andra tjejer och ambitionen är att ta sig runt. Vad ska jag göra?
Link to comment
Share on other sites

Hej helenm,

Beror din orkelöshet på fysiologiska effekter eller psykologiska eller en kombination?

 

Det vanligaste för oss vardagsmotionärer är väl en kombination. Mycket på jobbet, mycket med familjen (barnen), för lite sömn, taskiga matvanor OCH så ska jag hinna träna också...sånt får de flesta att tappa lusten och bara känna press. Då får man tänka till...hur får jag tillbaks lusten? vad ska jag prioritera / prioritera bort ?

 

Sedan kan det bero på att man satt för stor press på sig själv, kanske beroende på att man satt upp felaktiga mål. Här gäller det att omprioritera sina mål och förväntningar och göra en ny målbild / plan.

 

Fysiologiska effekter kan vara överträning eller för hård träning i kombination med för lite vila, sömn och kost.

 

Jag tror nog att om du tänker efter själv ordentligt så hittar du själv vad din orkeslöshet beror på.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...