Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Läget i Harsa?


altren

Recommended Posts

Åker upp till Bollnäs idag och där ska snön i stort sett vara borta. Brukar alltid skilja bra mkt snömässigt trots att det bara skiljer 5 mil (Hälsingeleden). Däremot är det inte alltid det skiljer i temperatur, visserligen kan det diffa +- 5 grader.

Hur som helst behöver du nog inte vara orolig för dåliga spår, svårvallat kan det visserligen vara.

Link to comment
Share on other sites

Lägesrapport från helgen i Harsa:

 

På lördagen var det nollgradigt och väldigt svårt att få fäste, men glidet var desto bättre. Sedan snöade det under natten och temperaturen sjönk, så förhållandena var de ombytta - bra fäste men sämre glid. Det var dock en fantastiskt fin dag med strålande sol som fick det halvmeter tjocka snötäcket att gnistra. Man kan bli lycklig för mindre.

Link to comment
Share on other sites

Harsa gör mig alltid lycklig och by the way Harsasjön ligger på samma höjd eller tom högre än Åresjön, har jag för mig. Därav de stora skillnaderna mot tex Bollnäs, som oftast av har minst med snö i området även om tempen varit rätt.
Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

Inte tog jag de bästa skidorna, utan de tredje bästa. Jag har ett sämre par men det är knäckt och används endast på golfbanan när det är mer grönt än vitt.

 

Harsa i helgen var helt klart godkänt! 11 km bra spår på vägen och ca 9 km i skogen. Men varför är alltid de första skidpassen så tunga...

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...