Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Influensan, allt åt h-vete eller?


vasan08

Recommended Posts

Ja det är skit när man får käppar i hjulet. Själv så ramlade jag på rullskidorna i slutet

av november och fick en luxation med fraktur på hö tumme. Har fortfarande besvär även om det är bättre, har ej full rörlighet. Motivationen tryter och vl är ett minne blott. Skulle redan varit på snö och kört minst ett seedningslopp. Nåja lifes goes on. Får sikta på

att komma igång nu till våren. Krya på dig, än finns det hopp. Ät å drick mycket + sov så mycket du bara kan

Link to comment
Share on other sites

Börjar känna mig riktigt stressad nu. Liggande i influensa nu 5:e dagen. Helgen skulle ha ägnats åt seedning i Harsa men det blir ju inget av med det.

 

Är denna säsongs vasaloppssatsning körd eller finns det hopp?

Det är lätt att känna och tänka så när man ligger däckad. Men inte sjutton ska det vara nån fara med vasan. Du missar kanske två veckors träning, men det är inte hela världen. Efter nån vecka är du i princip "ikapp" igen. Det sämsta man göra i alla avseenden är att köra igång för tidigt - då kan det bli långvarigt. Se till att bli helt frisk och kör igång lugnt.

 

Cheer up! :)

Link to comment
Share on other sites

Börjar känna mig riktigt stressad nu. Liggande i influensa nu 5:e dagen. Helgen skulle ha ägnats åt seedning i Harsa men det blir ju inget av med det.

 

Är denna säsongs vasaloppssatsning körd eller finns det hopp?

Det är lätt att känna och tänka så när man ligger däckad. Men inte sjutton ska det vara nån fara med vasan. Du missar kanske två veckors träning' date=' men det är inte hela världen. Efter nån vecka är du i princip "ikapp" igen. Det sämsta man göra i alla avseenden är att köra igång för tidigt - då kan det bli långvarigt. Se till att bli helt frisk och kör igång lugnt.

 

Cheer up! :)[/quote']

Instämmer! Du är säkert på benen och igång till starten av februari. Man hinner träna en hel del på en månad!

Link to comment
Share on other sites

Börjar känna mig riktigt stressad nu. Liggande i influensa nu 5:e dagen. Helgen skulle ha ägnats åt seedning i Harsa men det blir ju inget av med det.

 

Är denna säsongs vasaloppssatsning körd eller finns det hopp?

Själv har jag gått med en förkylning drygt 4 jävla veckor nu, den vägrar släppa taget helt.

Link to comment
Share on other sites

Börjar känna mig riktigt stressad nu. Liggande i influensa nu 5:e dagen. Helgen skulle ha ägnats åt seedning i Harsa men det blir ju inget av med det.

 

Är denna säsongs vasaloppssatsning körd eller finns det hopp?

Själv har jag gått med en förkylning drygt 4 jävla veckor nu' date=' den vägrar släppa taget helt.[/quote']

Det verkar vara sega historier årets förkylningar och flunsor. Jag har haft en liknande långdragen förkylning sedan nyår. Trodde att jag skulle kunna börja träna lite försiktigt i söndags, men då blev det dags för influensan. Har legat nedbäddad sedan dess med en hel del frossa.

Link to comment
Share on other sites

Nu har det äntligen börjat släppa, i varje fall febern. Halsont och lite hosta kvar men man börjar ju bli sugen. Frågan är när man vågar dra igång. Tog en liten promenad i morse men pulsen gick i taket vid bara en liten stigning så det är nog bara att vänta ett tag.. Tråkigt m tummen Per, hur länge tar det innan det läker?
Link to comment
Share on other sites

Tråkigt med alla sjukdomar/skadorsom sätter käppar i hjulet efter all träning man lagt ner. Delar för övrigt övrigas åsikter om att inte bärja för tidigt, trots att hjärtat(känslan) bara skriker efter att få börja. Tycker också att jag kommer tillbaka ganska snabbt igen efter en en "kortare" tids sjukdom. För min del så ligger alltid risken vid förkylningar att det skall utvecklas till en grövre luftvägsinfektion. Därför är jag väldigt noga att använda Airtrim (filter), speciellt vid kallt väder, då jag misstänker att något är pågång alternativt när jag startar efter en sjukdom.

 

Personligen så har jag under sommaren dragits med en ömmande armbåge, som när den kändes bättre ersattes med spricka i revbenet vilket i sin tur ersatts med en fraktur på "ringtån" i måndags. Mao just nu känns det för dj-t. Tränar dock på med stakning ifall att ett mirakel skulle inträffa. Missade förra årets VL pga influensa veckan innan. Hoppas att årets 225 timmar träning inte skall vara förgäves.

 

"Hoppet lever"

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...