Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Elljus i Falun


martini

Recommended Posts

Hej,

Jag ska till Falun i helgen med familjen, vi ska åka utför i Bjursås. Vi bor på Scandic hotel. Jag undrar var jag kan åka löparskidor på elljusspår i hyfsad närhet till hotellet? Vidare om det är nåt spår som är upplyst på morgonen?

 

Måste ju få ihop lite fler skidmil.

Link to comment
Share on other sites

Vem vet om det är tänt på morgonen, och isf från vilken tid?

Jag brukar vara på lugnets elljusspår strax efter klockan 7 och då brukar det lysa och vara nypistat. Det finns även elljus upp i Bjurs, man åker förbi högst upp bredvid liftarna.

 

Kom på att det är lilla SS på lugnet i helgen, Då är spåren avstängda från 8-16 (har jag för mig) både lördag och söndag.

 

http://www.falun.se/snofrida

Link to comment
Share on other sites

Om det är blockerat vid Lugnet, vad blir närmaste alternativ? De skall väl spåra också, kan jag tänka.

Vid vilken tid har du tänkt åka, efter 8 behöver du i alla fall inget elljus, och det går nog att åka utan även halv åtta. Det närmaste elljusspåret är väl Stångtjärn skulle jag tro. bara att kolla på Snöfrida som jag länkade till för att hitta dit, spårinfon är dåligt uppdaterad men imorse var det i alla fall rätt bra spår utan några genomslag. Lite töigt nu så man måste nog kanske lägga på klister för att få fäste (stakade). Även Samuelsdal och "Norslund/Haraldsbo/Hälsingberg" ska ha elljusspår tror jag, båda dessa är nära från Falun centrum. Har aldrig vart där så jag vet inte hur det är, dålig info på snöfrida men kolla på den här förbjudna skidspårsrapportsajten så kan man nog hitta lite info om var det ligger och så. (jag tror du vet vilken sida jag menar) :)

Link to comment
Share on other sites

Är det klister som gäller i spåren?

Swix KR40 i botten med Swix universal på har funkat perfekt onsdag/torsdag, Inatt har det frusit på så det är nog lite isigt men det töar nog upp snart. Det är nog klister som gäller för hela slanten i helgen, möjligen att det kan ha hållit sig kallt uppe i Sörskog (ovanför Bjursås)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...