Haddock Posted January 10, 2006 Report Share Posted January 10, 2006 Tjena, Detta låter förmodligen bisarrt, men under Vasaloppet har jag upplevt att skidornas bakkant "missar" spåret när jag ska föra tillbaks foten däri (diagonal-växel). Förmodligen beror detta på att Vasaloppsspåren är djupa, i kombination med att jag vrider foten en aning i det bakre (något lyfta) läget så att skidan inte längre är parallell med spåret. Förstår ni vad jag menar, eller låter det helt barockt? ;-) Hur kan jag upptäcka och, framför allt korrigera såna här fel? Märker aldrig av detta i "vanliga" (ytligare) spår. Jäkligt irriterande! Mvh Anders Link to comment Share on other sites More sharing options...
ironman Posted January 10, 2006 Report Share Posted January 10, 2006 du gör inget fel om du får skidan mot den andra skidan......man ska inte ha skidor na helt parallela genom hela rörelsen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Osquar Posted January 10, 2006 Report Share Posted January 10, 2006 Helt korrekt teknik. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haddock Posted January 11, 2006 Author Report Share Posted January 11, 2006 Aha, det känns ju bra att veta. Tack för det! Då är det väl bara att övergå till stakning när det känns för störande... //Anders Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.