Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Skidspår i söder?


PHIF

Recommended Posts

En undran hur ni andra har det? :rolleyes:

 

Ulricehamn och Skövde har konstsnöspår som är åkbara ännu, men frågan är hur många dagar till. Finns det några fler spår i söder? Hur är det i Småland, Nässjö?

Eller blir det rullskidor, löpning, stavgång sista formtoppningen för er som skall åka vasan?

 

Själv e jag inte 100% frisk ännu från min långdragna förkylning. Så jag vet knappt hur jag skall göra sista veckan. Typiskt

 

Varma regniga Häls PHIF

Link to comment
Share on other sites

En undran hur ni andra har det? :rolleyes:

 

Ulricehamn och Skövde har konstsnöspår som är åkbara ännu, men frågan är hur många dagar till. Finns det några fler spår i söder? Hur är det i Småland, Nässjö?

Eller blir det rullskidor, löpning, stavgång sista formtoppningen för er som skall åka vasan?

 

Själv e jag inte 100% frisk ännu från min långdragna förkylning. Så jag vet knappt hur jag skall göra sista veckan. Typiskt

 

Varma regniga Häls PHIF

Nässjö har typ 20 m spår, var där och sprang igår. Men Åkulla utan för Varberg har spår, typ 400 m enligt deras hemsida. Det är säkert det spår som är mest söderut.

Link to comment
Share on other sites

Okej det finns några åkbara spår kvar iallafall. Jag brukar åka i Ulricehamn och konstsnöslingan här har varit bra tycker jag. Lite kort, men rejält tjockt snötäcke, så efter omständigheterna med facit i hand så har den ju hållt bra.

Jag trodde att med så få åkbara spår borde det ju vara tjockt med åkare på de slingor som finns, men det har det ej varit tycker jag. Alla kan väl inte varit norrut i vinter o åkt skidor?

Kanske står ni där ute i mörkret o stakar på dyngsur asfallt o gnetar er iform?

Bra gjort i så fall ;)

Link to comment
Share on other sites

Hej på er, en liten skidspårsrapport från mig, plus 5 grader, duggregn, hård blåst, nästan fyra vecker förkyling,men kvällens skidtur kändes riktigt bra :)

Spåren var åkbara men imorn går det ej om inte viss skottning göres.

Jag hoppas nu kroppen kommer igång så vasan kan köras för min del. Har tänkt mig ett pass till i veckan sen får det bli laddning.

 

Hälsningar från Ulricehamn PHIF

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...